Keskipohjanmaa
Keskipohjanmaa on ylpeästi paikallinen, yli 100-vuoden historian omaava maakuntalehti, joka yhdistää Keski-Pohjanmaan alueen asukkaat ja yritykset. Sitoutunut lukijakunta ja syvällinen paikallistuntemus ovat luoneet medialle vahvan aseman paikallisten ja alueellisten uutisten välittäjänä. Maakunnan tavoittavimman median verkkosivulta seurataan päivittäin paikallisesti kiinnostavimpia puheenaiheita. Markkina-alueen merkittävimpiä keskuksia ovat Kokkola, Pietarsaari ja Ylivieska.
Lukijakuntamme koostuu paikallisista asukkaista, jotka ovat aktiivisia, yhteisöllisiä ja kiinnostuneita alueen tapahtumista ja palveluista, mikä tekee heistä ihanteellisen kohderyhmän paikallisille yrityksille.
Tarjoamme monipuolisia mainosratkaisuja, jotka ulottuvat perinteisistä printin ja digin mainospaikoista räätälöityihin sisältömarkkinointikampanjoihin.
Tutustu lukijoihimme
Tutustu lukijoihimme
Tavoittavuus
119 700
Lehden kokonaistavoittavuus
Lukijoistamme
86 %
pitää lehteä luotettavana
puolet
löytää lehdestä kiinnostavia mainoksia
62 %
saa lehdestä tietoa ostopaikan valintaan
57 %
saa lehdestä syyn vierailla mainostajan verkkosivulla
76 300
saa lehdestä ideoita lähteä ostoksille, tapahtumiin, ulos syömään jne.
Kokonaistavoittavuus on lehden keskimääräisen painetun numeron lukijamäärä lisättynä keskimääräisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita lukeneiden nettomäärällä. (Lähde: KMT 2023)
Digilukijat
Digilukijat
Tavoittavuus
107 900
viikkotavoittavuus (FIAM)
Lukijamme
42 000
Lapsiperhettä
78 %
Asuu omistusasunnossa
92 %
Taloudessa on auto
24 % • 34 % • 42 %
yhden hengen talous – 2 hengen – 3+ hengen talous
Lukijoiden ikäjakauma
- 15–24 vuotiaita7%
- 25–64 vuotiaita32%
- 65+ vuotiaita11%
63 %
lukijoistamme on 25–64-vuotiaita
Digi viikkotavoittavuus kertoo paljonko lukijoita julkaisun digitaaliset kanavat tavoittavat viikon aikana.
Printin lukijat
Printin lukijat
Tavoittavuus
39 900
Lehden kokonaistavoittavuus
Lukijamme
30 %
Lapsiperhettä
87 %
Asuu omistusasunnossa
94 %
Taloudessa on auto
18 % • 51 % • 31 %
yhden hengen talous – 2 hengen – 3+ hengen talous
Lukijoiden ikäjakauma
- 15–24 vuotiaita5%
- 25–64 vuotiaita23%
- 65+ vuotiaita22%
Painetun lehden lukijapeitto kunnittain
Lehden levikkialue: Alavieska, Evijärvi, Haapajärvi, Haapavesi, Halsua, Kalajoki, Kannus, Kaustinen, Kokkola, Kruunupyy, Kärsämäki, Lestijärvi, Luoto, Merijärvi, Nivala, Oulainen, Pedersöre, Perho, Piertarsaari, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Reisjärvi, Sievi, Sievi, Toholampi, Uusikaarlepyy, Veteli, Ylivieska
Julkaiseminen ja aineistoaikataulu
Julkaiseminen ja aineistoaikataulu
Painettu Keskipohjanmaa lehti julkaistaan viitenä päivänä viikosta, tiistaista lauantaihin.
Digissä joka päivä on julkaisupäivä. Lehti julkaistaan näköislehtenä myös niinä päivinä kun painettua lehteä ei julkaista alla olevia poikkeuksia lukuunottamatta.
Keskipohjanmaan poikkeukselliset ilmestymispäivät vuonna 2024:
Lehteä ei julkaista painettuna, eikä näköislehtenä:
maanantai 1. tammikuu 2024 | Uudenvuodenpäivä |
sunnuntai 7. tammikuu 2024 | Loppiainen |
lauantai 30. maaliskuu 2024 | Lankalauantai, pääsiäinen |
sunnuntai 31. maaliskuu 2024 | Pääsiäinen |
maanantai 1. huhtikuu 2024 | Pääsiäinen |
torstai 2. toukokuu 2024 | Vappu |
perjantai 10. toukokuu 2024 | Helatorstai |
lauantai 22. kesäkuu 2024 | Juhannuspäivä |
sunnuntai 23. kesäkuu 2024 | Juhannus |
sunnuntai 3. marraskuu 2024 | Pyhäinpäivä |
lauantai 7. joulukuu 2024 | Itsenäisyyspäivän jälkeinen päivä |
keskiviikko 25. joulukuu 2024 | Joulupäivä |
torstai 26. joulukuu 2024 | Tapaninpäivä |
Mainosaineistot 2 arkipäivää ennen julkaisua klo 10: aineistot@keskipohjanmaa.fi
Digitaalinen markkinointi
Bannerimainonta uutismedioiden sivustoilla yhdistää digitaalisen mainonnan tehokkuuden ja uutismedian luotettavuuden.
Kun mainostat näissä kanavissa, hyödynnät uutismedioiden arvostettua asemaa ja uskottavuutta. Tämä luo mainoksillesi vahvan perustan, sillä ne nähdään osana luotettavaa ja arvostettua sisältöä.
Rikastamme automaattisesti yli 50 000 näytön kampanjoita ohjaamalla 10 % näytöistä vertaisverkkokauppa RegiOnlinen palveluun Keski-Pohjanmaan, Pohjanmaan ja Pohjois-Pohjanmaan alueen julkaisuissa. Myös muiden alueiden julkaisuissa voit täydentää omaa kampanjaasi, jolloin kampanjasi tavoittaa laajemman kohderyhmän, jossa painottuvat erityisesti vastuullisuus ja kestävät valinnat. Lue lisää RegiOnlinesta >
Painettu lehti
Painettu uutislehti tarjoaa mainostajalle ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa kiinnostunut ja sitoutunut yleisö.
Lehdessä mainostaminen yhdistää perinteisen median luotettavuuden ja tarkan kohdennetun näkyvyyden, mikä vahvistaa brändisi asemaa ja viestisi uskottavuutta.
Lukijat ovat kiinnostuneita paikallisista aiheista, mikä tarjoaa mainostajille ihanteellisen ympäristön viestiensä välittämiseksi.
Anna tarinoiden puhua puolestasi
Sisältömarkkinointi uutismedian kanavissa tarjoaa mainostajille mahdollisuuden syventää ja monipuolistaa mainossisältöjä tuottamalla laadukasta, informatiivista ja kohderyhmää puhuttelevaa sisältöä.
Sisältömarkkinointi mainostamisen muotona vahvistaa brändin asemaa ja rakentaa asiakkaiden luottamusta. Samalla se tarjoaa arvokasta dataa ja analytiikkaa jatkuvan kehityksen tueksi.
Automaattisesti monikanavainen
Digi tuo nuorempaa kohderyhmää ja täydentää painetun lehden profiilia.Digissä tavoitetaan ihmiset pitkin päivää, eri tilanteissa.Kuluttajat lukevat sekä printtiä että digiä, ja etenkin digiä luetaan useampaan kertaan päivän aikana, jolloin saadaan mainonnalle toistoa.Eri kanavilla on erilaiset roolit, tämä kannattaa huomioida mainonnan luovassa toteutuksessa.
Ota yhteyttä
Yhteydenotot mediamyyntiin puhelimitse ja sähköpostitse joka arkipäivä klo 8–16
Mainostaja, kysy lisää
"*" näyttää pakolliset kentät