Inarilainen

Inarilainen on Inarin ja Utsjoen oma paikallislehti sekä alueen luetuin ja luotetuin media. Paikallislehti on mainoskanava, joka tavoittaa tehokkaimmin alueen kuluttajat ja yritykset. Printtilehti ilmestyy kerran viikossa ja digitaalinen versio mahdollistaa tuoreiden uutisten seuraamisen missä tahansa oletkin.

Lukijakuntamme koostuu paikallisista asukkaista, jotka ovat aktiivisia, yhteisöllisiä ja kiinnostuneita alueen tapahtumista ja palveluista, mikä tekee heistä ihanteellisen kohderyhmän paikallisille yrityksille.

Tarjoamme monipuolisia mainosratkaisuja, jotka ulottuvat perinteisistä mainospaikoista räätälöityihin sisältömarkkinointikampanjoihin. Digitaalisen median kasvun myötä lehti tarjoaa myös verkossa näkyvyyttä, mikä laajentaa mainoskampanjoidesi ulottuvuutta ja tavoittavuutta.

Tutustu lukijoihimme

Tutustu lukijoihimme

Tavoittavuus

8 000

Lehden kokonaistavoittavuus

Lukijoistamme

85 %

pitää lehteä luotettavana

2 900

löytää lehdestä kiinnostavia mainoksia

52 %

saa lehdestä tietoa ostopaikan valintaan

4 700

saa lehdestä syyn vierailla mainostajan verkkosivulla

63 %

saa lehdestä ideoita lähteä ostoksille, tapahtumiin, ulos syömään jne.

Kokonaistavoittavuus on lehden keskimääräisen painetun numeron lukijamäärä lisättynä keskimääräisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita lukeneiden nettomäärällä. (Lähde KMT 2023)

Digilukijat

Digilukijat

Tavoittavuus

6 000

viikkotavoittavuus (FIAM)

Lukijamme

400

Lapsiperhettä

1 300

Asuu omistusasunnossa

95%

Taloudessa on auto

22 % • 60 % • 18 %

yhden hengen talous – 2 hengen – 3+ hengen talous

Lukijoiden ikäjakauma

  • 15–24 vuotiaita7%
  • 25–64 vuotiaita26%
  • 65+ vuotiaita17%

51%

lukijoistamme on 25–64-vuotiaita

Digi viikkotavoittavuus kertoo paljonko lukijoita julkaisun digitaaliset kanavat tavoittavat viikon aikana.

Printin lukijat

Printin lukijat

Tavoittavuus

6 800

Lehden kokonaistavoittavuus

Lukijamme

2 100

Lapsiperhettä

5 400

Asuu omistusasunnossa

99%

Taloudessa on auto

19 % • 53 % • 28 %

yhden hengen talous – 2 hengen – 3+ hengen talous

Lukijoiden ikäjakauma

  • 15–24 vuotiaita4%
  • 25–64 vuotiaita30%
  • 65+ vuotiaita16%

59%

lukijoistamme on 25–64-vuotiaita

Lehden lukijapeitto kunnittain

Lehden levikkialue: Inari ja Utsjoki

Julkaiseminen ja aineistoaikataulu

Julkaiseminen ja aineistoaikataulu

Painettu Inarilainen lehti julkaistaan keskiviikkoisin.

Inarilaisen poikkeukselliset ilmestymispäivät:

torstai 2. toukokuu 2024

Lehteä ei julkaista lainkaan

3.7.2024 ja 25.12 2024

Mainosaineistot 2 arkipäivää ennen julkaisua klo 10: Ilmoitukset@inarilainen.fi

Liitteet

Digitaalinen markkinointi

Bannerimainonta uutismedioiden sivustoilla yhdistää digitaalisen mainonnan tehokkuuden ja uutismedian luotettavuuden.

Kun mainostat näissä kanavissa, hyödynnät uutismedioiden arvostettua asemaa ja uskottavuutta. Tämä luo mainoksillesi vahvan perustan, sillä ne nähdään osana luotettavaa ja arvostettua sisältöä.

Painettu lehti

Painettu uutislehti tarjoaa mainostajalle ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa kiinnostunut ja sitoutunut yleisö.

Lehdessä mainostaminen yhdistää perinteisen median luotettavuuden ja tarkan kohdennetun näkyvyyden, mikä vahvistaa brändisi asemaa ja viestisi uskottavuutta.

Lukijat ovat kiinnostuneita paikallisista aiheista, mikä tarjoaa mainostajille ihanteellisen ympäristön viestiensä välittämiseksi.

Anna tarinoiden puhua puolestasi

Sisältömarkkinointi uutismedian kanavissa tarjoaa mainostajille mahdollisuuden syventää ja monipuolistaa mainossisältöjä tuottamalla laadukasta, informatiivista ja kohderyhmää puhuttelevaa sisältöä.

Sisältömarkkinointi mainostamisen muotona vahvistaa brändin asemaa ja rakentaa asiakkaiden luottamusta. Samalla se tarjoaa arvokasta dataa ja analytiikkaa jatkuvan kehityksen tueksi.

Ota yhteyttä

Eliisa Lintula

Myyntipäällikkö

Inari, Saariselkä, Sodankylä, Utsjoki

050 3223 849


Yhteydenotot mediamyyntiin puhelimitse ja sähköpostitse joka arkipäivä klo 8–16

mainosaineistot: Ilmoitukset@inarilainen.fi

Mainostajien yhteydenottolomake

"*" näyttää pakolliset kentät

Markkinointilupa
Lähettämällä lomakkeen hyväksyn tietojeni tallentamisen ja käsittelyn tietosuojaselosteen* mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Täydennä näkyvyyttä näillä ratkaisuilla

Kulta-Lapin Kesä

Kulta-Lapin Kesä on matkailulehti, joka esittelee Lapin kesän kauneudet matkailijoille. Lehti ilmestyy kerran vuodessa ja tarjoaa mahdollisuuden tavoittaa matkailijat Lapin kesäkohteissa.

Tavoittavuus: 25 000

Katso median tiedot

LeviNyt!

LeviNYT! on matkailulehti, joka esittelee Levin tarjoamat elämykset ja aktiviteetit ympäri vuoden. Lehti ilmestyy painettuna 17 kertaa vuodessa, ja se…

Tavoittavuus: 7 000 – 12 000

Katso median tiedot

Saariselän Sanomat

Saariselän Sanomat on matkailulehti, joka esittelee Saariselän lähialueiden tapahtumat ja matka- sekä luontokohteet. Lehti ilmestyy 5 kertaa vuodessa, jokaiseen sesonkiin….

Tavoittavuus: 10 000 – 15 000

Katso median tiedot

Sompio

Sompio on Sodankylän paikallislehti. Sen avulla lukija pysyy parhaiten perillä Sydän-Lapin ajankohtaisista asioista, ihmisistä ja ilmiöistä. Kerran viikossa ilmestyvä lehti tarjoaa monipuolisesti näkökulmia, tilaa keskustelulle ja haluaa osaltaan tukea alueen elinvoimaisuutta.

Tavoittavuus: 7 000

Katso median tiedot

Tunturi-Lapin Kesä

Tunturi-Lapin Kesä on matkailulehti, joka keskittyy Tunturi-Lapin alueen kesätarjontaan. Lehti ilmestyy kerran vuodessa ja tarjoaa kattavan tietopaketin kesäkohteista ja aktiviteeteista alueella. Lehti on jaossa alueen keskeisimmissä matkailupaikoissa lehtitelineissä ja se on luettavissa verkossa näköislehtenä veloituksetta. 

Tavoittavuus: 30 000

Katso median tiedot

Lue myös nämä

Hopea Palvelut kasvatti tunnettuuttaan monikanavaisilla markkinointiratkaisuillaan

Hopea Palvelut Oy:n kumppanuus Hilla Groupin kanssa ja yhdessä luotu monikanavainen markkinointistrategia ovat vauhdittaneet yrityksen kasvua ja tunnettuutta Tornion alueella. Lue, millä välineillä tavoitimme haluttuja mainonnan kohderyhmiä printti- ja digikanavissa ja miten tehokasta ja kätevää yhden luukun -periaate on Hopea Palvelut Oy:lle ollut.
3 min Lue lisää