Viisi erilaista tapaa onnistua Black Fridayssa 

Kokosimme viisi erilaista strategiaa, viisi tapaa onnistua. Löydä niistä oma lähestymistapasi ja tee kampanjasta enemmän kuin yksi päivä.

Tee kampanjastasi menestystarina 

Black Friday on monelle yritykselle vuoden tärkein kampanja, mutta sen voi toteuttaa monella eri tavalla. Tärkeintä on löytää lähestymistapa, joka sopii omaan yritykseen, asiakkaisiin ja tavoitteisiin. Tässä viisi erilaista strategiaa, joista voit rakentaa omasi. 

1. Rakenna kiinnostus jo ennen kampanjaa 

Monet asiakkaat seuraavat kampanjoita jo marraskuun alusta, joten aikainen näkyvyys antaa selkeän etumatkan. 

Miten toteuttaa: 
Aloita kevyellä näkyvyydellä: muistuta, vihjaa ja rakenna odotusta. Kun Black Friday -viikko alkaa, vahvista viestiä useissa kanavissa ja toista selkeä tarjous, jotta se varmasti huomataan. 

Vinkki: 
Aloita näkyvyys ajoissa: ulkomainonta tekee brändisi tutuksi ja herättää kiinnostuksen. Digimainonta vahvistaa viestiä kampanjan lähestyessä, ja sisältömarkkinointi antaa tilaa esitellä tuotteita ja tarinoita ilman hintapainetta, jolloin asiakkaat tunnistavat brändisi heti, kun tarjoukset alkavat. 


2. Luo vetovoima hyvällä tarjouksella 

Black Fridayn ytimessä on yhä hyvä tarjous. Kun valitset tarkasti, mitä tuotteita tai palveluita nostat esiin, voit rakentaa kampanjan, joka tuo lisämyyntiä ilman, että se syö normaalia katetta. 

Miten toteuttaa: 
Keskity yhteen tai muutamaan tarjoukseen, jotka houkuttelevat asiakkaat liikkeelle. Rajaa kampanja selkeästi: määrä, aika tai tuotekategoria.  

Vinkki: 
Ulkomainonta ja digimainonta tekevät näkyvistä tarjouksista muistettavia, ja printtimainos toimii paikallisena muistutuksena. Hyvä tarjous ansaitsee näkyvyyttä – mutta vain, jos se on myös strategisesti harkittu. 

3. Vahvista suhdetta asiakkaisiin 

Black Friday on oiva hetki palkita ne, jotka jo tuntevat yrityksesi: kanta-asiakkaat, uutiskirjeen tilaajat tai paikalliset asiakkaat. Samalla voit rakentaa kampanjan, joka jatkuu myös joulun alla: Black Weekin ostajille voi tarjota lisäedun tai yllätyksen, joka kannustaa palaamaan. 

Miten toteuttaa: 
Kerro selkeästi, että Black Friday -ostajille on luvassa lisäetu myöhemmin. Se voi olla alennus, pieni lahja tai ennakkopääsy joulutarjouksiin.  

Vinkki: 
Printti ja digimainonta pitävät viestin näkyvissä ja muistuttavat asiakkaista. Sisältömarkkinointi voi jatkaa tarinaa ja vahvistaa mielikuvaa yrityksestä, joka ajattelee asiakkaitaan pitkällä aikavälillä. 

4. Rakenna kampanja arvojesi varaan 

Rakenna kampanja, joka kertoo, mitä yrityksesi edustaa. Olipa se vastuullisuutta, paikallisuutta tai kestävää kuluttamista. 

Miten toteuttaa: 
Pohdi, mikä arvo on yrityksellesi aidosti totta ja näkyy jo arjessa ja nosta se kampanjan ytimeen. “Green Friday” tai “Paikallinen valinta” voi olla yhtä houkutteleva kuin iso tarjous, jos se tuntuu aidolta. 

Vinkki: 
Tee arvoistasi näkyviä ulkomainonnan vahvalla kuvalla ja tukevalla tarinalla sisältömarkkinoinnin kautta. Printti toimii täydentävänä kanavana, kun haluat tuoda viestiin pysyvyyttä ja uskottavuutta. 

5. Herätä huomiota: yllätä, naurata tai pysäytä 

Suurin osa Black Friday -mainoksista näyttää samalta, mutta erottua voi tekemällä toisin – herättämällä hymyn, yllätyksen tai pysähdyksen hetken. 

Miten toteuttaa: 
Käännä näkökulma päälaelleen, leikittele sanoilla tai tuo esiin jotakin, mitä ihmiset eivät odota Black Friday -mainokselta.  

Vinkki: 
Ulkomainonta on täydellinen alusta erottuvalle idealle – iso pinta ja oivaltava viesti jäävät mieleen hetkessä. Sama teema voi jatkua digimainonnassa tai sisältömarkkinoinnissa, joka paljastaa tarinan idean takaa.

Black Fridayssa ei ole yhtä oikeaa tapaa onnistua. Voit aloittaa ajoissa, palkita uskollisia, korostaa arvoja, yllättää idealla tai rakentaa pidemmän tarinan. Tärkeintä on tunnistaa, mikä sopii juuri sinun yrityksellesi  ja tehdä siitä näkyvää, mieleenpainuvaa ja omaa.

24 h

Saammeko auttaa sinua?

Laita viestiä lomakkeella tai ota yhteyttä puhelimitse myyntiimme, niin mietitään yhdessä toimivimmat markkinointiratkaisut.

Mainosta­ja, kysy lisää

"*" näyttää pakolliset kentät

Markkinointilupa
Lähettämällä lomakkeen hyväksyn tietojeni tallentamisen ja käsittelyn tietosuojaselosteen* mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue myös nämä