Kerro asiakkaillesi enemmän

Voimme kertoa tarinan tuotteittesi ja palvelujesi takaa

Mielikuvat ja tunteet ovat usein isossa roolissa, kun kuluttajat tekevät hankintapäätöksiä vähänkään isommista tuotteista tai palveluista. Yhä useammin myös pienissä ostoksissa tarinat tuotteiden takaa synnyttävän kiinnostuksen ostamiseen.

– Mielikuviin ja tunteisiin voit vaikuttaa erilaisin tarinoin, kuvin ja videoin. Puhutaan sitten sisältömarkkinoinnista tai natiivimainonnasta, voimme toteuttaa juuri sinulle sopivaa markkinointia ja viestintää, sisältömarkkinointipäällikkö Hannu Lehto sanoo.

Parhaimmillaan sisältömarkkinointi on sellaisen tiedon jakamista, mistä on kuluttajille aidosti hyötyä. Arkisen hyötytiedon ohella kuluttajat omaksuvat samalla tietoa yrityksen palveluista.

Lehdon mukaan sisältömarkkinoinnin vaikutusmahdollisuudet ovat moninaiset.

– Voit vahvistaa positiivista mielikuvaa yrityksestäsi tai organisaatiostasi – vaikkapa tehdä yrityksestäsi yhä kiinnostavamman työpaikkana. Näin esimerkiksi usein suurteollisuudessa, missä yrityksen tuotteiden asiakasryhmät ovat aivan muualla kuin Keski-Pohjanmaalla.

– Sisältömarkkinoinnilla voit kertoa perinteistä mainontaa kattavammin yrityksesi toiminnan ideologiasta, kuten esimerkiksi ekologisuudesta tai muutoin vastuullisesta toimintatavasta.

– Tarinallinen kerronta voi vakuuttaa esimerkiksi sähköauton hankintaa pohtivat investoinnin mielekkyydestä. Useissa tapauksissa kuluttajien omat kokemukset tuotteista vakuuttavat uusia asiakkaita paremmin kuin myyjien kertomukset, Lehto kuvaa.

Sisältömarkkinoinnin tekeminen alkaa keskustelulla, missä pohditaan muun muassa markkinoinnin tavoitteita ja kohderyhmää: Millaisia tavoitteita on? Millainen on pääkohderyhmä?  Miten tällaisen kohderyhmän ihmiset voi tavoittaa?

– Keskustelun pohjalta rakennamme ideaa juuri sellaisesta sisällöstä, mikä kohderyhmää kiinnostaa. Tavoitteesta riippuen pohdimme samalla sopivaa julkaisukanavaa.

Syntynyt materiaali voidaan julkaista KPK Medioiden printtilehtien sivuilla, lehtibrändien verkkosivuilla, asiakkaamme omilla sivuilla, uutiskirjeissä, somessa tai periaatteessa missä vain toivottu kohderyhmä tavoitetaan parhaiten.

– Kun sisältöä toteutetaan, se kannattaa julkaista mahdollisimman monessa eri paikassa, vinkkaa Hannu Lehto.

Apuja tiedottamiseen?

Tarvitsetko juttumaista sisältöä muuhun kuin varsinaiseen markkinointitarkoitukseen?

Voimme auttaa myös yrityksen sisäisessä viestinnässä esimerkiksi tiedotteiden tekemisessä, henkilökuntalehtien tuottamisessa tai vaikka työntekijäoppaiden luomisessa yrityksen sisäiseen käyttöön.

Ota rohkeasti yhteyttä – ja keskustellaan tarkemmin!

Hannu Lehto
050 598 2066
hannu.lehto@hillagroup.fi

Kaupalliset sisältö- ja viestintäpalvelut
Hilla Group

Tämä kirjoitus on julkaistu alunperin KPK Yhtiöt asiakaslehdessä >>

24 h

Ota yhteyttä

Yhteydenotot mediamyyntiin sähköpostitse joka arkipäivä klo 8–16 myynti@hillagroup.fi

Mainosta­ja, kysy lisää

"*" näyttää pakolliset kentät

Markkinointilupa
Lähettämällä lomakkeen hyväksyn tietojeni tallentamisen ja käsittelyn tietosuojaselosteen* mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue myös nämä