Anna ehdokkuutesi näkyä!
Tavoita oman vaalipiirisi äänestäjät!
Valitse kumppaniksi aidosti paikallinen näkyvyys. Hillan lehdet ja tienvarsitaulut ovat alueensa ylivoimaisin tapa tavoittaa äänestäjät. Ne tarjoavat vaaliviestillesi luotettavan, turvallisen ja uskottavan ympäristön.

Tehokas mainos
Mainoksesta katsotaan ensin kolme pääasiaa: kuva, otsikko ja ehdokkaan nimi.
Kuvalla erotutaan, jäädään mieleen ja saadaan kontakti katsojaan. Varmista, että kuvasi on teknisesti riittävän hyvälaatuinen.
Mainoksen värimaailmalla voidaan luoda mielikuvia ja myös erottua joukosta. Kiinnitä huomiota myös kuvien ja tekstin asetteluun sekä tekstin määrään — usein vähemmän on enemmän.
Mainoksen tulee olla selkeä ja helposti ymmärrettävä, mutta muista myös tuoda esiin oma persoonasi!
Sanoma
Mainoksessa kannattaa olla vain yksi pääviesti, kaikki muu on jo liikaa. Valitseminen on vaikeaa, mutta siihen kannattaa käyttää aikaa. Samaa ajatusta tai lausetta on hyvä toistaa koko kampanjan ajan. Selkeä sanoma antaa ihmisille syyn äänestää nimenomaan sinua!
Yksittäinen poliittinen teema harvoin riittää hyväksi mainoslauseeksi. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että on tärkeämpää ilmentää omaa persoonaa kuin tiettyä asiaa. Ihannetilanne tietysti on, jos voi kiinnostavasti ilmentää itseään asiansa kautta.


Mainoskanavat
Suurin osa äänestäjistä seuraa uutisia ja poliittista keskustelua nimenomaan paikallisista medioista. Suomalaisista 80 % pitää sanomalehtiä luotettavan tiedon lähteenä. Luotetun median matkassa ilmoituksetkin erottuvat edukseen.
Sanomalehti (painettu ja digitaalinen) on avainasemassa, kun haetaan tietoa omaan äänestyspäätökseen liittyvissä asioissa. Siksi on tärkeä valita perinteinen sanomalehti mainosalustaksi.
Digimainonta lehtien alustoilla on luotettavaa, turvallista ja tehokasta. Oma kampanja siis kannattaa rakentaa mahdollisimman tavoittavaksi painetun ja näköislehden sekä digitaalisten sisältöjen avulla.
Ajoitus
”Mahdollisimman lähelle vaalipäivää” tuntuu itsestään selvältä ratkaisulta, mutta silloin mainontaa on lehdessä kaikkein eniten ja kilpailu huomiosta kovinta.
Ole rehellinen itsellesi: oletko niin tunnettu ehdokas, että parin viikon esilläolo riittää. Vai kannattaisiko herättää huomiota mainonnalla vähän aikaisemmin ja jatkaa kampanjaa tehokkaan kenttätyön merkeissä.


Monipuoliset ratkaisut
Liitelehdet ja sisältömarkkinointi
Lehtimainontaa voit täydentää myös liitteiden tai sisältö-markkinoinnin avulla. Liitteessä voit kertoa puolueesi tavoitteista ja omista ajatuksistasi tarkemmin ja laajemmin kuin lehtimainoksessa. Liite on hyvä ratkaisu silloin, kun halutaan tuoda esiin suurempi joukko ehdokkaita.
Sisältömarkkinointi eli mainostajan artikkeli tuo mainosviestisi osaksi lehden uutisvirtaa. Artikkelin avulla voit kertoa itsestäsi ja tavoitteistasi haluamastasi näkökulmasta.
Kättä pidempää
Painettuun sanaan luotetaan!
Vaalikampanjan aikana tarvitset ehkä myös painettuja tuotteita tukemaan työtäsi. Kauttamme pystyt tilaamaan käyntikortit, eri kokoiset esitteet, tarrat, julisteet, roll-upit, liput – oikeastaan kaikki painettavat tuotteet. Myös tabloid-kokoiset vaalilehdet voit tilata kauttamme. Tarvittaessa pystymme suunnittelemaan ja taittamaan lehden, painamaan sen sekä tilaamaan jakelun toivomallesi alueelle.
Palveluitamme täydentävät siis laadukkaat painopalvelut ja alueellinen kohdennettu jakelupalvelu.

Näy luotetussa mediassa
Painettuun sanaan luotetaan! Ei ole samantekevää missä näyt. Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT 2021) mukaan 86 % pitää sanomalehtiämme luotettavana ja jopa 94 % lukijoistamme löytää niistä tiedot paikallisista asioista.

Mainospaikkamme tavoittavat viikossa yli puoli miljoonaa lukijaa!
Maakuntalehdet | Kokonaistavoittavuus* | ilmestymispäivät |
---|---|---|
Keskipohjanmaa | 85 000 | ti-la |
Kainuun Sanomat | 58 000 | ti-la |
Paikallislehdet | Kokonaistavoittavuus * | ilmestymispäivät |
---|---|---|
Enontekiön Sanomat | 1 800 (jakelu) | jokatoinen ke |
Haapavesi | 12 000 | to |
Inarilainen | 10 000 | ke |
Kalajokilaakso | 25 000 | pe |
Kalajokiseutu | 17 000 | to |
Kittilälehti | 7 000 | ke |
Kuhmolainen | 15 000 | ti, pe |
Lestijoki | 16 000 | to |
Luoteis-Lappi | 8 000 | ke |
Meän Tornionlaakso | 7 000 | ke |
Nivala | 15 000 | to |
Perhonjokilaakso | 18 000 | to |
Sompio | 8 000 | ke |
Sotkamo-lehti | 16 000 | ti, pe |
Ylä-Kainuu | 14 000 | ti, to |
Kaupunkilehdet | Kokonaistavoittavuus * | ilmestymispäivät |
---|---|---|
Kalajaska | 20 000 | ke |
Kokkola | 42 000 | ke |
Koti-Kajaani | 27 000 | ke |
Kotikulmilta | 42 000 | ke |
Koti-Lappi | 11 000 | ke |
Kuusamon Seutu | 15 000 (jakelu) | ke |
Pietarsaaren Sanomat | 15 000 | ke |
Selänne | 6 000 | ke |

Ulkomainostaulut | autoa/vrk | kuvakoko |
---|---|---|
Kajaani, Kauppakatu ja Koivukoskenkatu | 1280 x 720 px | |
Kalajoki, keskusta | 6 000 | 576 x 336 px |
Kalajoki, Hiekkasärkät | 6 000 | 448 x 256 px |
Kalajoki, Hiekkasärkät 6x pylväsnäytöt | tulossa kesäkuussa 2023 | 228 x 456 px |
Kannus, Kajaanintie (2‑puolinen) | 5 000 | 360 x 200 px |
Kaustinen, keskusta | 11 000 | 576 x 336 px |
Kemijärvi | 3 000 | 320 x 192 px |
Kokkola, Eteläväylä (2‑puolinen) | 13 000 | 352 x 208 px |
Kokkola, Jyväskyläntie (Vt 13) | 10 500 | 576 x 336 px |
Kokkola, Mediakulma | 4 000 (hlö/vrk) | 640 x 640 px |
Kokkola, Vaasantie | 6 500 | 576 x 336 px |
Kuusamo, Kuusamon Seudun ikkuna | 640 x 320 px | |
Perho | tulossa kesällä 2023 | 576 x 320 px |
Pudasjärvi | tulossa kesällä 2023 | 576 x 320 px |
Pyhäjoki, Valtatie 8 | 6 000 | 336 x 192 px |
Sotkamo, 6‑tie | 3000 | 576 x 320 px |
Ylivieska, Savontie (2‑puolinen) | 13 000 | 352 x 208 px |
Kysy lisää omalta mediamyyjältäsi tai myynti@hillagroup.fi
Voit myös jättää yhteydenottopyynnön alla olevalla lomakkeella