Anna vaaliviestisi näkyä

Kun haluat näkyä, valitse aidosti paikallinen mainonta.

Tavoita äänestäjät siellä, missä he ovat. Tarjoamme räätälöityjä mainosratkaisuja, jotka tekevät vaikutuksen.

Kysy asiantuntijoiltamme apua vaalimainontasi rakentamiseen. Tarjoamme vaalimainonnan 30 % alennuksella.

Luetut ja luotettavat mediamme tavoittavat kattavasti oman alueensa. Panostamalla mainontaan Hillan medioissa voit tehokkaasti lisätä näkyvyyttäsi, tavoittaa oikean kohdeyleisön ja vahvistaa kampanjasi vaikuttavuutta vaalien aikana.

Tavoita oikea yleisö oikeaan aikaan.

Alue- ja kun­ta­vaa­lit 2025 ovat edes­sä huh­ti­kuun puo­li­vä­lis­sä. Useat äänestäjät eivät vielä tie­dä, mitä puo­luet­ta tai ehdokasta äänes­tä­vät.  Moni seu­raa jul­kis­ta kes­kus­te­lua sil­lä sil­mäl­lä, min­kä puo­lu­een sano­ma on lähin­nä omaa aja­tus­maa­il­maa. Ehdok­kaan valin­taa pohditaan sen jälkeen.

Äänes­tä­jä ahmii tie­toa äänes­tys­pää­tök­sen­sä taus­tal­le hyvin monen­lai­sis­ta pai­kois­ta: perin­tei­sis­tä mediois­ta, some­ka­na­vis­ta ja esi­mer­kik­si tut­ta­vien kans­sa keskustellessa.

Osa äänes­tä­jis­tä saa niin vah­van vai­ku­tel­man puo­luei­den ja ehdok­kai­den aja­mis­ta asiois­ta, että on val­mis sito­maan äänes­tys­rat­kai­sun jo hyvis­sä ajoin. Osa päät­tää vas­ta var­si­nai­se­na äänes­tys­päi­vä­nä 13. huh­ti­kuu­ta äänes­tys­ko­pis­sa kir­joi­tet­ta­vas­ta nume­ros­ta.
Koti­maas­sa alue- ja kuntavaalien ennak­ko­ää­nes­tys jär­jes­te­tään 2. — 8. huh­ti­kuu­ta. Odo­tet­ta­vaa on, että ennak­ko­ää­nes­tyk­sen suo­sio kas­vaa edel­li­siin vaa­lei­hin verrattuna.

Miten sinun ja puo­lu­ee­si aja­tus­maa­il­ma tulee esil­le koti­kun­nas­sa­si?
Tie­tä­vät­kö äänes­tä­jät mil­lai­sia asioi­ta sinä ehdokkaana ja puo­lu­ee­si aja­vat?
Mil­lai­sia arvo­ja sinä pidät niin tär­keinä, että toi­mit pää­tök­sen­teos­sa nii­den mukaan?

Nyt on hyvä aika teh­dä vies­tin­tä- ja mark­ki­noin­ti­suun­ni­tel­ma koh­ti vaaleja!

Teh­dään esi­mer­kik­si sano­maa­si juu­ri oikeal­la taval­la esiin­tuo­va esi­te jake­lui­neen, print­ti-ilmoi­tuk­sia, net­ti­si­vu­mai­nok­sia, ulko­mai­nok­sia tai some­pos­tauk­sia yhdes­sä. Tavoit­tee­na on menestyminen vaaleissa.

Mainosvaihtoehdot jokaiseen tarpeeseen

Hillan mediat

Näkyvyys paikallisessa painetussa mediassa tarjoaa ehdokkaille ja heidän puolueilleen tehokkaan tavan tavoittaa paikalliset äänestäjät, vahvistaa luottamusta syvällisellä viestinnällä sekä erottua kilpailijoista hyödyntämällä luotettavaa ja perinteistä viestintäkanavaa. Painettu media tavoittaa erityisesti aktiiviset äänestäjät.

Digitaalinen mainonta

Tavoita äänestäjät verkossa tehokkaiden bannerien ja kohdennettujen mainosten avulla. Panostamalla mainontaan Hillan medioiden verkkosivuilla voit tehokkaasti lisätä näkyvyyttäsi, tavoittaa oikean kohdeyleisön ja vahvistaa kampanjasi vaikuttavuutta vaalien aikana. Luotettavien paikallismedioiden kanavat tavoittavat luonnollisesti alueen väestön.

Tehosta somesivusi näkyvyyttä

Hyödynnä sosiaalisen median voima ja tavoita äänestäjät siellä, missä he viettävät aikaa. Kotoisin täältä -palvelu nostaa sosiaalisen median postauksesi suoraan luotettavan paikallismedian verkkosivuille. Saat nostettua tehokkaasti sometilisi näkyvyyttä ja jaettua tuoreet ajatuksesi vaalien tiimoilta näppärästi laajemman paikallisen yleisön joukkoon. Somenostot paikallisen median kautta mahdollistavat viestin kohdentamisen juuri oikeille äänestäjille, mikä parantaa sitoutumista ja kiinnostusta ehdokkaan teemoja kohtaan

Liitteet

Julkaisemalla liitelehti paikallismedian välissä ehdokkaat ja heidän puolueensa voivat tehokkaasti tavoittaa paikalliset äänestäjät, vahvistaa luottamusta esittelemällä tavoitteitaan ja arvojaan syvällisemmin sekä erottua kilpailijoista luotettavaksi koetun painetun materiaalin avulla.

Sisältömarkkinointi

Tarinoiden voima on valtava. Sisältömarkkinointi lisää näkyvyyttä ja tunnettuutta äänestäjien keskuudessa kustannustehokkaasti. Se auttaa rakentamaan luottamusta ja uskottavuutta jakamalla arvokasta sisältöä paikallisista asioista, mikä sitouttaa äänestäjiä ja erottaa ehdokkaan kilpailijoistaan.

Ulkomainonta

Ulkomainonta tarjoaa laajan näkyvyyden ja tavoittaa äänestäjät siellä, missä he liikkuvat päivittäin. Ulkomainonta vahvistaa ehdokkaan tunnettuutta ja lisää kampanjan muistettavuutta visuaalisesti vaikuttavilla viesteillä. Se täydentää muita markkinointikanavia ja auttaa erottumaan kilpailijoista näkyvästi. Digitaalinen ulkomainonta tavoittaa nekin äänestäjät, jotka eivät lue muita medioita.

Räätälöidyt ratkaisut

Suunnitellaan yhdessä juuri sinun tarpeisiisi sopiva kampanja.

Millainen kampanja toimii?

Tehokas mainos

Mainoksesta katsotaan ensin kolme pääasiaa: kuva, otsikko ja ehdokkaan nimi.

Kuvalla erotutaan, jäädään mieleen ja saadaan kontakti katsojaan. Varmista, että kuvasi on teknisesti riittävän hyvälaatuinen.

Mainoksen värimaailmalla voidaan luoda mielikuvia ja myös erottua joukosta. Kiinnitä huomiota myös kuvien ja tekstin asetteluun sekä tekstin määrään – usein vähemmän on enemmän.

Mainoksen tulee olla selkeä ja helposti ymmärrettävä, mutta muista myös tuoda esiin oma persoonasi!

Sanoma

Mitä tahdot sanoa itsestäsi tai jostain tärkeästä teemasta?

Mainoksessa kannattaa olla vain yksi pääviesti, kaikki muu on jo liikaa. Valitseminen on vaikeaa, mutta siihen kannattaa käyttää aikaa. Samaa ajatusta tai lausetta on hyvä toistaa koko kampanjan ajan. Selkeä sanoma antaa ihmisille syyn äänestää nimenomaan sinua!

Yksittäinen poliittinen teema harvoin riittää hyväksi mainoslauseeksi. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että on tärkeämpää ilmentää omaa persoonaa kuin tiettyä asiaa. Ihannetilanne tietysti on, jos voi kiinnostavasti ilmentää itseään asiansa kautta.

Mainoskanavat

Kohdista viestisi sinne, missä äänestäjät ovat.

Suurin osa äänestäjistä seuraa uutisia ja poliittista keskustelua nimenomaan paikallisista medioista. Sanomalehti (painettu ja digitaalinen) on avainasemassa, kun haetaan tietoa omaan äänestyspäätökseen liittyvissä asioissa. Siksi on tärkeä valita perinteinen sanomalehti mainosalustaksi.

Digimainonta lehtien alustoilla on luotettavaa, turvallista ja tehokasta. Oma kampanja siis kannattaa rakentaa mahdollisimman tavoittavaksi painetun ja näköislehden sekä digitaalisten sisältöjen avulla.

Tutustu vaihtoehtoihin

Ajoitus

Miten ajoittaa mainonta?

”Mahdollisimman lähelle vaalipäivää” tuntuu itsestään selvältä ratkaisulta, mutta silloin mainontaa on lehdessä kaikkein eniten ja kilpailu huomiosta kovinta.

Ole rehellinen itsellesi: oletko niin tunnettu ehdokas, että parin viikon esilläolo riittää. Vai kannattaisiko herättää huomiota mainonnalla vähän aikaisemmin ja jatkaa kampanjaa tehokkaan kenttätyön merkeissä

Tässäkin on tärkeintä erottua muista:
Tee erilainen kampanja kuin muilla.

Monipuoliset ratkaisut

Mitä tahdot sanoa itsestäsi tai jostain tärkeästä teemasta?

Liitelehdet, sisältömarkkinointi, somejaot, ulkomainonta

Lehtimainontaa voit täydentää myös liitteiden tai sisältö-markkinoinnin avulla. Liitteessä voit kertoa puolueesi tavoitteista ja omista ajatuksistasi tarkemmin ja laajemmin kuin lehtimainoksessa. Liite on hyvä ratkaisu silloin, kun halutaan tuoda esiin suurempi joukko ehdokkaita.

Sisältömarkkinointi eli mainostajan artikkeli tuo mainosviestisi osaksi lehden uutisvirtaa. Artikkelin avulla voit kertoa itsestäsi ja tavoitteistasi haluamastasi näkökulmasta. Sisältömarkkinointi auttaa Sinua jäämään äänestäjän mieleen!

Kättä pidempää

Painettuun sanaan voi luottaa

Vaalikampanjan aikana tarvitset ehkä myös painettuja tuotteita tukemaan työtäsi. Kauttamme pystyt tilaamaan käyntikortit, eri kokoiset esitteet, tarrat, julisteet, roll-upit, liput – oikeastaan kaikki painettavat tuotteet. Myös tabloid-kokoiset vaalilehdet voit tilata kauttamme. Tarvittaessa pystymme suunnittelemaan ja taittamaan lehden, painamaan sen sekä tilaamaan jakelun toivomallesi alueelle.

24 h

Valmiina aloittamaan onnistunut kampanja?

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme ja suunnitellaan yhdessä tehokas mainoskampanja alue- ja kuntavaaleihin.

Titta Toivanen

Myyntiryhmän päällikkö

+358 40 7511 749

Joachim Kåla

Myyntiryhmän päällikkö

+358 45 1105 132

Tarja Kähkönen

Myyntiryhmän päällikkö

+358 50 3789 832

Mainosta­ja, kysy lisää

"*" näyttää pakolliset kentät

Markkinointilupa
Lähettämällä lomakkeen hyväksyn tietojeni tallentamisen ja käsittelyn tietosuojaselosteen* mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.