Anna vaaliviestisi näkyä
Kun haluat näkyä, valitse aidosti paikallinen mainonta.
Tavoita äänestäjät siellä, missä he ovat. Tarjoamme räätälöityjä mainosratkaisuja, jotka tekevät vaikutuksen.
Kysy asiantuntijoiltamme apua vaalimainontasi rakentamiseen. Tarjoamme vaalimainonnan 30 % alennuksella.
Luetut ja luotettavat mediamme tavoittavat kattavasti oman alueensa. Panostamalla mainontaan Hillan medioissa voit tehokkaasti lisätä näkyvyyttäsi, tavoittaa oikean kohdeyleisön ja vahvistaa kampanjasi vaikuttavuutta vaalien aikana.
Tavoita oikea yleisö oikeaan aikaan.
Alue- ja kuntavaalit 2025 ovat edessä huhtikuun puolivälissä. Useat äänestäjät eivät vielä tiedä, mitä puoluetta tai ehdokasta äänestävät. Moni seuraa julkista keskustelua sillä silmällä, minkä puolueen sanoma on lähinnä omaa ajatusmaailmaa. Ehdokkaan valintaa pohditaan sen jälkeen.
Äänestäjä ahmii tietoa äänestyspäätöksensä taustalle hyvin monenlaisista paikoista: perinteisistä medioista, somekanavista ja esimerkiksi tuttavien kanssa keskustellessa.
Osa äänestäjistä saa niin vahvan vaikutelman puolueiden ja ehdokkaiden ajamista asioista, että on valmis sitomaan äänestysratkaisun jo hyvissä ajoin. Osa päättää vasta varsinaisena äänestyspäivänä 13. huhtikuuta äänestyskopissa kirjoitettavasta numerosta.
Kotimaassa alue- ja kuntavaalien ennakkoäänestys järjestetään 2. — 8. huhtikuuta. Odotettavaa on, että ennakkoäänestyksen suosio kasvaa edellisiin vaaleihin verrattuna.
Miten sinun ja puolueesi ajatusmaailma tulee esille kotikunnassasi?
Tietävätkö äänestäjät millaisia asioita sinä ehdokkaana ja puolueesi ajavat?
Millaisia arvoja sinä pidät niin tärkeinä, että toimit päätöksenteossa niiden mukaan?
Nyt on hyvä aika tehdä viestintä- ja markkinointisuunnitelma kohti vaaleja!
Tehdään esimerkiksi sanomaasi juuri oikealla tavalla esiintuova esite jakeluineen, printti-ilmoituksia, nettisivumainoksia, ulkomainoksia tai somepostauksia yhdessä. Tavoitteena on menestyminen vaaleissa.
Mainosvaihtoehdot jokaiseen tarpeeseen
Hillan mediat
Näkyvyys paikallisessa painetussa mediassa tarjoaa ehdokkaille ja heidän puolueilleen tehokkaan tavan tavoittaa paikalliset äänestäjät, vahvistaa luottamusta syvällisellä viestinnällä sekä erottua kilpailijoista hyödyntämällä luotettavaa ja perinteistä viestintäkanavaa. Painettu media tavoittaa erityisesti aktiiviset äänestäjät.
Digitaalinen mainonta
Tavoita äänestäjät verkossa tehokkaiden bannerien ja kohdennettujen mainosten avulla. Panostamalla mainontaan Hillan medioiden verkkosivuilla voit tehokkaasti lisätä näkyvyyttäsi, tavoittaa oikean kohdeyleisön ja vahvistaa kampanjasi vaikuttavuutta vaalien aikana. Luotettavien paikallismedioiden kanavat tavoittavat luonnollisesti alueen väestön.
Tehosta somesivusi näkyvyyttä
Hyödynnä sosiaalisen median voima ja tavoita äänestäjät siellä, missä he viettävät aikaa. Kotoisin täältä -palvelu nostaa sosiaalisen median postauksesi suoraan luotettavan paikallismedian verkkosivuille. Saat nostettua tehokkaasti sometilisi näkyvyyttä ja jaettua tuoreet ajatuksesi vaalien tiimoilta näppärästi laajemman paikallisen yleisön joukkoon. Somenostot paikallisen median kautta mahdollistavat viestin kohdentamisen juuri oikeille äänestäjille, mikä parantaa sitoutumista ja kiinnostusta ehdokkaan teemoja kohtaan
Liitteet
Julkaisemalla liitelehti paikallismedian välissä ehdokkaat ja heidän puolueensa voivat tehokkaasti tavoittaa paikalliset äänestäjät, vahvistaa luottamusta esittelemällä tavoitteitaan ja arvojaan syvällisemmin sekä erottua kilpailijoista luotettavaksi koetun painetun materiaalin avulla.
Sisältömarkkinointi
Tarinoiden voima on valtava. Sisältömarkkinointi lisää näkyvyyttä ja tunnettuutta äänestäjien keskuudessa kustannustehokkaasti. Se auttaa rakentamaan luottamusta ja uskottavuutta jakamalla arvokasta sisältöä paikallisista asioista, mikä sitouttaa äänestäjiä ja erottaa ehdokkaan kilpailijoistaan.
Ulkomainonta
Ulkomainonta tarjoaa laajan näkyvyyden ja tavoittaa äänestäjät siellä, missä he liikkuvat päivittäin. Ulkomainonta vahvistaa ehdokkaan tunnettuutta ja lisää kampanjan muistettavuutta visuaalisesti vaikuttavilla viesteillä. Se täydentää muita markkinointikanavia ja auttaa erottumaan kilpailijoista näkyvästi. Digitaalinen ulkomainonta tavoittaa nekin äänestäjät, jotka eivät lue muita medioita.
Räätälöidyt ratkaisut
Suunnitellaan yhdessä juuri sinun tarpeisiisi sopiva kampanja.
Millainen kampanja toimii?
Tehokas mainos
Mainoksesta katsotaan ensin kolme pääasiaa: kuva, otsikko ja ehdokkaan nimi.
Kuvalla erotutaan, jäädään mieleen ja saadaan kontakti katsojaan. Varmista, että kuvasi on teknisesti riittävän hyvälaatuinen.
Mainoksen värimaailmalla voidaan luoda mielikuvia ja myös erottua joukosta. Kiinnitä huomiota myös kuvien ja tekstin asetteluun sekä tekstin määrään – usein vähemmän on enemmän.
Mainoksen tulee olla selkeä ja helposti ymmärrettävä, mutta muista myös tuoda esiin oma persoonasi!
Sanoma
Mitä tahdot sanoa itsestäsi tai jostain tärkeästä teemasta?
Mainoksessa kannattaa olla vain yksi pääviesti, kaikki muu on jo liikaa. Valitseminen on vaikeaa, mutta siihen kannattaa käyttää aikaa. Samaa ajatusta tai lausetta on hyvä toistaa koko kampanjan ajan. Selkeä sanoma antaa ihmisille syyn äänestää nimenomaan sinua!
Yksittäinen poliittinen teema harvoin riittää hyväksi mainoslauseeksi. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että on tärkeämpää ilmentää omaa persoonaa kuin tiettyä asiaa. Ihannetilanne tietysti on, jos voi kiinnostavasti ilmentää itseään asiansa kautta.
Mainoskanavat
Kohdista viestisi sinne, missä äänestäjät ovat.
Suurin osa äänestäjistä seuraa uutisia ja poliittista keskustelua nimenomaan paikallisista medioista. Sanomalehti (painettu ja digitaalinen) on avainasemassa, kun haetaan tietoa omaan äänestyspäätökseen liittyvissä asioissa. Siksi on tärkeä valita perinteinen sanomalehti mainosalustaksi.
Digimainonta lehtien alustoilla on luotettavaa, turvallista ja tehokasta. Oma kampanja siis kannattaa rakentaa mahdollisimman tavoittavaksi painetun ja näköislehden sekä digitaalisten sisältöjen avulla.
Ajoitus
Miten ajoittaa mainonta?
”Mahdollisimman lähelle vaalipäivää” tuntuu itsestään selvältä ratkaisulta, mutta silloin mainontaa on lehdessä kaikkein eniten ja kilpailu huomiosta kovinta.
Ole rehellinen itsellesi: oletko niin tunnettu ehdokas, että parin viikon esilläolo riittää. Vai kannattaisiko herättää huomiota mainonnalla vähän aikaisemmin ja jatkaa kampanjaa tehokkaan kenttätyön merkeissä
Tässäkin on tärkeintä erottua muista:
Tee erilainen kampanja kuin muilla.
Monipuoliset ratkaisut
Mitä tahdot sanoa itsestäsi tai jostain tärkeästä teemasta?
Liitelehdet, sisältömarkkinointi, somejaot, ulkomainonta
Lehtimainontaa voit täydentää myös liitteiden tai sisältö-markkinoinnin avulla. Liitteessä voit kertoa puolueesi tavoitteista ja omista ajatuksistasi tarkemmin ja laajemmin kuin lehtimainoksessa. Liite on hyvä ratkaisu silloin, kun halutaan tuoda esiin suurempi joukko ehdokkaita.
Sisältömarkkinointi eli mainostajan artikkeli tuo mainosviestisi osaksi lehden uutisvirtaa. Artikkelin avulla voit kertoa itsestäsi ja tavoitteistasi haluamastasi näkökulmasta. Sisältömarkkinointi auttaa Sinua jäämään äänestäjän mieleen!
Kättä pidempää
Painettuun sanaan voi luottaa
Vaalikampanjan aikana tarvitset ehkä myös painettuja tuotteita tukemaan työtäsi. Kauttamme pystyt tilaamaan käyntikortit, eri kokoiset esitteet, tarrat, julisteet, roll-upit, liput – oikeastaan kaikki painettavat tuotteet. Myös tabloid-kokoiset vaalilehdet voit tilata kauttamme. Tarvittaessa pystymme suunnittelemaan ja taittamaan lehden, painamaan sen sekä tilaamaan jakelun toivomallesi alueelle.
Valmiina aloittamaan onnistunut kampanja?
Ota yhteyttä asiantuntijoihimme ja suunnitellaan yhdessä tehokas mainoskampanja alue- ja kuntavaaleihin.
Mainostaja, kysy lisää
"*" näyttää pakolliset kentät