Median vahvuutena on mainosten hyvä huomioarvo, alueellinen tavoittavuus sekä paikallisesti merkittävä kohderyhmä. Digitalisaation edetessä tarjontamme kärki siirtyy digitaalisiin palveluihimme ja asiakkaan kannalta merkittäviin markkinointiratkaisuihin. Tarjoamme tavoittavuutta, näkyvyyttä, ongelman ratkaisua ja tukea asiakkaamme liiketoiminnan kehittämiseen.
Pystyäksemme vastaamaan tämän päivän tarpeisiin kehitämme ja yhtenäistämme julkaisujemme verkkosivuja, painettua lehteä ja sen jakelua. Vuoden 2023 alusta lähtien julkaisujemme mainossivut yhtenäistyvät viiteen palstaan ja mainostilaa myydään moduuleittain. Tutut lehtibrändit säilyvät ennallaan, mutta suurimman muutoksen kokevat mainoskoot ja niiden sijoittelu. Kaupunkilehtien etusivut täytetään entiseen tapaan mainoksilla. Käytettävien moduulien määrä on rajoitettu, jotta etusivut ovat yhtenäiset ja tyylikkäät. Tutustu julkaisujen mainosmoduuleihin ja uusiin etusivumalleihin tästä >>
Yhtenäiset mainosmoduulit
Julkaisujemme yhtenäistämisessä ei ole kyse pelkästään tyylikkäämmästä ulkoasusta, vaan muutokset luovat meille mahdollisuuksia palvella asiakkaitamme tulevaisuudessa entistäkin paremmin. Mainostajan näkökulmasta muutokset mahdollistavat niin ostoprosessin, hinnoittelun kuin koko mainosverkkomme hyödyntämisen entistä paremmin.
Etusivu tarjoaa luonnollisesti tehokasta näkyvyyttä, mutta haluttujen, tilattujen ja huolella luettujen lehtien joka ikinen mainospaikka on yhtä arvokas ja huomattu. Tämä ei ole pelkkää sananhelinää, sillä Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT 2022) mukaan painettujen sisältöjemme parissa viivytään 30–40 minuuttia joka kerta. Sisältömme ovat ainutlaatuisia, eikä niitä saa mistään muualta.
Jakeluissa muutoksia
Painettujen kaupunkilehtien osalta karsimme päällekkäisiä jakelualueita vuoden 2023 alusta alkaen. Vuoden alusta alkaen Kokkola-lehti jaetaan Kokkolan, Alavetelin ja Kruunupyyn, Kaustisen ja Teerijärven alueella. Kokkola-lehti tavoittaa vuoden 2023 alusta 42 000 lukijaa.
Kalajaska jaetaan Ylivieskan, Alavieskan, Oulaisten ja Sievin alueella. Nivalan alueen asukkaat tavoittaa Nivala-lehdellä ja Kalajoen asukkaan Kalajokiseudulla. Kalajaska tavoittaa vuoden 2023 alusta 20 000 lukijaa.
Selänne-lehti jaetaan Haapajärvellä ja Reisjärvellä. Lehti tavoittaa markkina-alueellaan vuoden 2023 alusta 6 000 lukijaa.
Pietarsaaren Sanomat jaetaan Pietarsaaressa. Lehti tavoittaa vuoden 2023 alusta 15 000 lukijaa.
Koti-Kajaani jaetaan Kajaanin kaupungin alueella. Maakunnassa julkaistaan useita paikallislehtiä, jotka tavoittavat jakelusta pois jäävien alueiden kuluttajat. Sotkamossa julkaistaan Sotkamo-lehteä, Kuhmossa Kuhmolaista ja Suomussalmen, Hyrynsalmen ja Puolangan alueella julkaistaan Ylä-Kainuuta. Koti-Kajaani tavoittaa jatkossa joka viikko 27 000 lukijaa.
Kotikulmilta lehti laajentaa jakelunsa vuoden alusta Haaparantaan, jossa lehti jaetaan jokaiseen kotiin keskustassa ja Marielundissa. Muutoksen jälkeen lehti tavoittaa 42 000 lukijaa rajan molemmin puolin.
Jakelumuutokset eivät vaikuta lehtien journalistiseen sisältöön, henkilöstöön tai lehden julkaisemiseen. Kaikkien kaupunkilehtiemme digitaaliset näköislehdet ovat vapaasti luettavissa julkaisupäivästä lähtien.
Puoli Suomea kattava verkosto
Jakelun muutoksista huolimatta mediaverkostomme kattaa jatkossakin puoli Suomea. Kehitämme jatkuvasti mainosverkostoamme ja laajennamme toimintaa erityisesti digitaalisia kanavia. Haluatko mainoksesi näkyvän tietyssä julkaisussa ja jaettavan sen tavallisen jakelualueen ulkopuolelle tai peittojakeluna määrätyllä alueella? Tarjoamme monipuolisesti vaihtoehtoja tässäkin tarpeessa. Kysy lisää myynnin asiantuntijoiltamme.
Digitaaliset kanavamme tavoittavat jo yli miljoona lukijaa viikossa. Ne tavoittavat laajasti ja tehokkaasti päivästä ja vuorokauden ajasta riippumatta. Alkuvuoden aikana uudistamme julkaisujen verkkopalvelut ja samalla yhtenäistämme niissä näkyvät mainospaikat, -koot ja -muodot. Muutosten myötä pystymme tarjoamaan samat mainoskoot mihin tahansa printti- tai verkkojulkaisuumme. Tällöin asiakkaanamme pystyt valitsemaan juuri sinulle sopivimmat kanavat helposti ja vaivattomasti.
Oma lähimedia toimii. Tutkitusti yli puolet lukijoistamme saa julkaisuista tietoa ostopaikan valintaan. Mainokset herättelevät tekemään ostokset omalla alueella ja saa ihmiset liikkeelle. Ei ole samantekevää, millaisessa ympäristössä mainoksesi näkyy. Luotettavaksi koetun sisällön joukossa mainokset erottuvat edukseen ja saavat paremman huomioarvon. Julkaisujen sisällä mainos on osa haluttua sisältöä.
Hillan tehtävänä on luoda elinvoimaa omalla alueellamme. Vahvat paikalliset juuremme ja palveleva asiantuntijaverkostomme tarjoaa sinulle mahdollisuuden keskittyä omaan liiketoimintaasi.
Ota yhteyttä
Yhteydenotot mediamyyntiin sähköpostitse joka arkipäivä klo 8–16 myynti@hillagroup.fi
Mainostaja, kysy lisää
"*" näyttää pakolliset kentät