POP Pankki Lakeuden brändinäkyvyyden ja tunnettuuden kasvattamisessa digitaalinen ulkomainonta on ollut jo pari vuotta merkittävässä roolissa. Hilla Groupin ulkomainonnan hallintajärjestelmä tekee mainonnasta joustavaa myös tarpeiden ja suunnitelmien muuttuessa.
POP Pankki Lakeudella on pitkät perinteet – mutta samalla nuorekasta draivia ja pankki haluaa kasvattaa bränditunnettuuttaan omalla toiminta-alueellaan. Pankin asiakaskunta ja sitä myötä myös markkinoinnin kohderyhmät ovat laajat – vauvasta vaariin ja yksityishenkilöistä yrityksiin. Pankki lupaa tarjota Suomen parasta asiakaspalvelua, joten myös työnantajamielikuvan rakentaminen on markkinoinnin keskiössä.
Tuttu yhteyshenkilö on sujuvan yhteistyön avaintekijä
POP Pankki Lakeuden markkinointiasiantuntija Jenna Tapola kertoo pankin kasvavan Kokkolan markkina-alueella ja siellä markkinoinnin yhteistyökumppanina toimii Hilla Group. Tapola kertoo arvostavansa Hillassa vahvasti omaa, juuri heidän yrityksensä tuntevaa yhteyshenkilöä, onhan henkilökohtainen palvelu ja asiakkaan tuntemus myös yksi pankin tärkeimmistä arvoista. Tapolan yhteyshenkilönä Hillassa toimii vuosien kokemuksen mediamyynnistä omaava myyntipäällikkö Kirsi Panula.
”Tapaamme Kirsin kanssa kasvokkain säännöllisesti ja vaihdamme kuulumisia. Kirsi osaa poimia Hillan valikoimasta meitä kiinnostavat kanavat ja vaikka kauppoja ei aina heti syntyisi, on uusien palveluiden ostaminen myöhemmin helppoa. Kun tiedän valmiiksi olemassa olevat vaihtoehdot sekä niiden kustannukset, käy ostopäätös nopeasti silloin kun palvelulle on tarve.”
Screenit tavoittavat niin henkilö- kuin yritysasiakkaat
Tapola nostaa esiin monikanavaisen näkyvyyden merkityksen ja sen, että tunnettuutta kasvattaessa yrityksen on osuttava ihmisten silmään useassa eri paikassa. Digitaalinen ulkomainonta on vakiinnuttanut paikkansa osana POP Pankki Lakeuden markkinointia koko sen toiminta-alueella.
”Meille on tärkeää kasvattaa tunnettuutta ja brändinäkyvyyttä kaikissa asiakassegmenteissä ja ulkomainonta on osa tätä monikanavaista kokonaisuutta. Ulkomainostaulut näkyvät laajalle kohderyhmälle ja tavoittavat niin yksityishenkilöt kuin yritysasiakkaat.” Tapola kertoo.
Ulkomainonta onkin yksi harvoista mediamuodoista, joka tavoittaa yleisönsä ilman, että heidän tarvitsee erikseen hakeutua viestin äärelle. Se näkyy siellä, missä ihmiset liikkuvat ja toimii siksi tehokkaana kanavana brändin muistijäljen rakentamisessa erityisesti silloin, kun ostotarve ei ole vielä ajankohtainen.
Hallintajärjestelmä tekee ulkomainonnan käytöstä nopeaa ja vaivatonta
Hillan ulkomainostauluja yritys käyttää vuosisopimusmallilla eli heillä on sovittuna vuoden ajalle käyttöön tietty määrä mainospäiviä. Tällöin yritys saa käyttöönsä myös tunnukset Hillan ulkomainostaulujen hallintajärjestelmään, jossa voi hallita mainontaansa itse. Tapolan kokemukset ohjelman käytöstä ovat positiiviset:
” Olen käyttänyt hallintajärjestelmää nyt yli vuoden ajan. Ohjelmisto on helppo käyttää ja se on myös hyvin käyttäjää ohjaava. Suunnittelen itse mainosmateriaalimme ja ohjelmalla voin varata näkyvyyden haluamilleni tauluille ja -päiville, sekä vaihdella mainossisältöjä täysin itsenäisesti.”
Tapola kertoo käyttävänsä hallintaohjelmaa noin kerran kuukaudessa. ”Itsehallinnointi on siitäkin kätevää, että näen heti, jos jollain taululla ei ole suunniteltuna ajankohtana tilaa ja voin muuttaa suunnitelmaa saman tien. Voin myös esikatsella sitä, miltä mainos tulee taululla näyttämään.”
Kokonaisuutena digitaalinen ulkomainonta tarjoaa yrityksille tehokkaan väylän tavoittaa yleisönsä – sekä kampanjakohtaisesti että pitkäjänteisen näkyvyyden rakentamisessa. POP Pankki Lakeuden esimerkki näyttää, miten ulkomainonta solahtaa osaksi arjen markkinointia, kun käytössä on sopivat työkalut ja tuttu kumppani rinnalla. Kun näkyvyyttä voi suunnitella joustavasti ja reagoida tarpeisiin matalalla kynnyksellä, pysyy viestintä mukana siellä missä asiakkaatkin liikkuvat.
Kiinnostaako ulkomainonnan vuosisopimusasiakkuus?
Ota yhteyttä ja pyydä tarjous teille sopivasta näkyvyyskokonaisuudesta. Tutustu myös artikkeliin, jossa vastaamme seitsemään yleisimpään kysymykseen ulkomainonnasta. >
Ota rohkeasti yhteyttä
Kiinnostaako sinua kuulla lisää siitä, miten voimme auttaa sinun markkinointisi näkyväksi?
Ole yhteydessä meidän asiantuntevaan tiimiimme soittamalla tai täyttämällä vieressä oleva yhteydenottolomake. Meille on tärkeää, että saat henkilökohtaista ja ammattitaitoista palvelua.
Älä jää miettimään, vaan kysy lisää jo tänään!
Mainostaja, kysy lisää
"*" näyttää pakolliset kentät