Pyhäjoella nuohoojana ja maalarina toimiva Saara Mustakallio halusi laajentaa toimintaansa naapurikuntaan Kalajoelle. Apuna tässä oli Hilla Groupin monikanavainen mainonta, ja tuloksia alkoi näkyä nopeasti.
Kun pienellä paikkakunnalla työt ovat kausiluonteisia, yrittäjän on oltava kekseliäs. Maalarina uransa aloittanut Saara Mustakallio huomasi pian, ettei maalaustöillä elä vuoden ympäri. Niinpä hän kouluttautui nuohoojaksi ja päätti vähän myöhemmin laajentaa toimintaa myös Kalajoelle.
Pyhäjoella Mustakallio oli mainostanut palveluitaan jakamalla esitteitä postilaatikoihin, mutta Kalajoelle lähdettäessä hän kaipasi laajempaa näkyvyyttä. Ratkaisuksi löytyi Hilla Groupin tarjoama paikallinen mainonta.
– Minulla ei ollut mitään omia verkostoja siihen suuntaan. Siksi oli helpointa aloittaa mainostaminen paikallislehdessä, Mustakallio kertoo.
Monikanavainen mainonta tehostaa näkyvyyttä
Aluksi mainontaa tehtiin Kalajokiseudun printtilehden palveluhakemistossa. Ensimmäiset asiakkaat löytyivät nopeasti.
Kun Hilla Groupin myyntipäällikkö Nita Lahnalampi ehdotti diginäkyvyyttä printin rinnalle, Mustakallio innostui kokeilemaan.
– Ensin teimme useamman yrittäjän yhteisen natiiviartikkelin, joka pyörii digissä ja nousee edelleenkin Kalajokiseudun verkkosivuille. Sen jälkeen aloitimme myös säännöllisen bannerimainonnan, Lahnalampi kertoo.
Mainonta alkoi tuottaa tulosta. Mustakallio on saanut yhteydenottoja asiakkailta, jotka ovat valmiita tilaamaan palvelun jo hyvissä ajoin etukäteen, mikä puolestaan helpottaa töiden suunnittelua ja aikataulutusta.
– Olen ollut tosi tyytyväinen yhteistyöhön. Se on selkeästi tuottanut tuloksia. Minulla on jo sovittuna ensi vuoden keväällekin maalaustöitä Kalajoelle, hän iloitsee.
Silti Mustakallio uskoo, että todelliset tulokset näkyvät vasta vuosien kuluttua, kun mainonnalla on ehditty kunnolla rakentaa tunnettuutta. Harva reagoi ensimmäiseen näkemäänsä mainokseen.
– Nyt rakennetaan pohjaa sille, että kun nuohoukselle tai maalaukselle tulee tarvetta, ihmiset tietävät keneltä kysyä. On myös asiakkaan etu valita paikallinen palvelu, koska rakenteiden kunnon pitkäaikainen seuranta hoituu siinä samalla ja mahdolliset takuuasiat sujuvat vaivattomasti. Lisäksi paikalliseen palveluun käytetty raha jää tuottamaan elinvoimaa alueelle, hän sanoo.

Vakuuttavaa ja tuloksellista asiantuntijuutta
Hilla Groupin tarjoamista mainoskanavista digitaaliset ulkomainokset ovat vielä kokeilematta. Lahnalammen mukaan nekin saattavat tulla mukaan jossain vaiheessa, mutta toistaiseksi tärkeintä on näkyvyys printissä ja digissä – säännöllisesti ja suunnitellusti.
Tehokkaan mainonnan myötä Mustakallio on saanut jalansijaa Kalajoella, ja hän arvostaa erityisesti sitä, että Hilla Groupilta hänen kanssaan työskentelee sama tuttu henkilö, johon saa suoraan yhteyden.
– Yhteistyö ei ole tuntunut pakkomyynniltä, vaan minulle on tullut olo, että Nita oikeasti haluaa kehittää minun yritystäni, eikä vain Hillan liikevaihtoa, hän naurahtaa.
Mustakallio kiittelee myös Lahnalammen asiantuntijuutta.
– Esimerkiksi digimainonta olisi minulta jäänyt kokonaan tekemättä, ellei Nita olisi sitä ehdottanut, hän toteaa.
Lahnalammen mukaan Mustakallion kanssa työskentely on antoisaa, koska tavoitteet ovat selkeät ja asiakkaille suunnatut viestit mietitään yhdessä.
– Kun mainontaa suunnitellaan rauhassa ja siihen panostetaan, syntyy parempia tuloksia, hän muistuttaa.

Ota rohkeasti yhteyttä
Kiinnostaako sinua kuulla lisää siitä, miten voimme tukea sinun tavoitteitasi?
Ole yhteydessä meidän asiantuntevaan tiimiimme soittamalla tai täyttämällä vieressä oleva yhteydenottolomake.
Kysy lisää jo tänään!
Mainostaja, kysy lisää
"*" näyttää pakolliset kentät