Päätaloviikko Taivalkoskella on tunnettu kulttuuritapahtuma, joka puhuttelee sekä paikallisia että matkailijoita. Tänä kesänä tapahtuman näkyvyys rakennettiin Hillan kanssa maltillisella budjetilla, mutta kunnianhimoisin tavoittein.
50 vuoden perinne kohtaa uudet yleisöt
Taivalkoskella joka kesä järjestettävä Päätaloviikko on kuulunut alueen kesään jo 50 vuoden ajan. Alun perin kotiseutupäivinä järjestetty tapahtuma on kasvanut koko perheen kulttuuriviikoksi, pitäen nykyään sisällään yli 60 kulttuuritapahtumaa eri puolilla pitäjää. Kohderyhmä ei enää rajoitu pelkästään Päätalon lukijoihin, vaan tapahtumalla halutaan tavoittaa myös kesälomalaisia ja kulttuurin ystäviä eri puolilta Suomea.
Sujuvaa yhteistyötä, joka tuo tuloksia
Taivalkosken kaupungin kulttuurituottaja Tiina Luokkanen kertoo, että aiempi positiivinen kokemus yhteistyöstä Hillan myyntipäällikkö Tiina Inget-Luikun kanssa, sai ottamaan yhteyttä myös tänä vuonna.
– Tykkään toimia ihmisten kanssa, joista jää hyvä mieli. Tiina on helposti lähestyttävä ja rento alan ammattilainen, jonka kanssa markkinointia suunnitellaan mukavassa hengessä. Annoimme markkinointibudjetin ja Tiina lähti siitä rakentamaan meille sopivaa kokonaisuutta, Luokkanen kuvailee.
Inget-Luikun mukaan Päätaloviikon tiimi on hyvä esimerkki asiakkaasta, joka tuntee yleisönsä ja tuo mukaan taustatietoa. Aiemmin tehty kävijätutkimus antaa hyvän kuvan siitä millaisia tapahtuman kävijät ovat ja se tekee kampanjoiden kohdentamisesta helpompaa.
– On mahtava tunne, kun asiakas luottaa minuun ja voin suunnitella mainonnan kanavat ja ajoituksen parhaaksi näkemälläni tavalla, Inget-Luikku summaa.
Monikanavainen kampanja pienelläkin budjetilla
Kesän kampanjaan sisältyi muun muassa digitaalista ulkomainontaa Oulun Rotuaarilla, Pudasjärvellä, Ristijärvellä sekä Tupoksella. Digimainonnassa vahvana osana oli myös sisältömarkkinoinnin suosittelupalvelu Strossle, jolla näkyvyyttä saa kohdennettua minne päin Suomea tahansa. Printtipuolella mukana olivat Kainuun Kesä ja Rannikon Aalto -matkailulehdet sekä Kainuun kesäteatteri- ja tapahtumateema.
– Meillä on paljon kävijöitä, jotka eivät ole somessa, joten mainontaa tarvitaan monissa kanavissa. Tuotamme lisäksi perinteisen ja suositun esitteen, jolla saadaan kaikki viikon tapahtumat koottua yksiin kansiin, Luokkanen kertoo.
Hillan verkosto mahdollistaa hyvän näkyvyyden muuallekin kuin paikallislehtien toiminta-alueelle. Digimainonta on myös perinteistä printtiä helpommin mitattavissa ja Luokkanen kertoo hyödyntävänsä saatua dataa ensi vuoden markkinointisuunnitelman teossa. Vaikka tapahtuma on vielä edessäpäin, on mainonta selvästi laitettu merkille.
– Minulle on tultu kommentoimaan, että ”Hei, näin Päätaloviikon mainoksen Rotuaarilla!”, Luokkanen naurahtaa.
Luokkanen puhuu myös digimarkkinoinnin kustannustehokkuuden puolesta ja toteaa ettei perinteiseen painettuun lehteen olisi saatu montaa mainosta tällä budjetilla.
Älä stressaa kesämarkkinoinnista vaan ota rohkeasti yhteyttä

Jos kesämarkkinointi on vielä aloittamatta, niin ei hätää. Digi- ja ulkomainonta toimivat nopealla aikataululla ja niihin on Hillan kesätarjouksetkin vielä voimassa. Suunnitellaan sen kokoinen markkinointi mikä sopii sinun budjettiisi.
– Suomi on kesätapahtumien luvattu maa, mutta markkinointi voi herättää toisille tuskan hikeä. Sitä varten me ollaan täällä. Ei tarvitse tietää missä kanavissa haluaa mainostaa vaan voi lähestyä ihan sillä näkökulmalla, että millaisia tuloksia kaipaa, Inget-Luikku kiteyttää.
Lue myös Tiina Inget-Luikun vinkit toimivaan digimainontaan.
Ota rohkeasti yhteyttä
Kiinnostaako sinua kuulla lisää siitä, miten voimme tukea sinun mainontasi tavoitteita?
Älä jää miettimään, vaan kysy lisää jo tänään!
Kysy lisää












Mainostaja, kysy lisää
"*" näyttää pakolliset kentät