Mainosartikkelit lehdissä

Sisältömarkkinointi painetussa lehdessä tarjoaa yritykselle mahdollisuuden tavoittaa laaja yleisö. Lehdissä mainostaminen voi lisätä luotettavuutta, sillä perinteinen media koetaan uskottavaksi tiedonvälittäjäksi.

Painetun lehden kautta yritys voi myös erottua tarjoten konkreettisen, käsinkosketeltavan yhteyden asiakkaaseen.

Kun puhutaan sisältömarkkinoinnista, voidaan tarkoittaa yleisesti markkinointitarkoituksessa toteutettua sisältöä, niin tekstiä, kuvaa kuin videoita.

Mikä on mainonnan tavoite?
Sisältömarkkinointia pohtiessa kannattaa ihan aluksi miettiä näkymisen tavoitetta: Mitä markkinoinnilla toivotaan? Mikä on näkymisen kärki ja mikä kohderyhmä? Mainosartikkeli sisältää usein potentiaalisten asiakkaiden kannalta sellaista mielenkiintoista tietoa, mikä houkuttelee hankkimaan yrityksen tuotteita tai palveluita.

Ideat sisältömarkkinointiin
Omien asiakkaidesi tarinat tai työntekijäsi kertomukset ovat useissa tapauksista erinomaisia sisältömarkkinoinnin lähtökohtia. Kukapa meistä ei haluaisi lukea aiempien asiakkaiden kokemuksia, kun miettii jotain vähänkään suurempaa hankintaa. Tai työntekijöiden tarinoista työpaikasta, jos mietit, että hakisitko uudelle työnantajalle töihin.

Sisältömarkkinoinnin ohjeita printtijulkaisuun

Jos teillä on valmista materiaalia lehtituotteissamme julkaistavaan mainosartikkeliin, niin puolen sivun tilalle suositeltava tekstin pituus on 2000-3000 merkin välillä ja koko sivun tilaan 4000-5000 merkin välillä täysin kuvien koosta ja toivotusta ulkoasusta riippuen. Mitä isommalla kuvat ovat, luonnollisesti sitä vähemmän on tilaa tekstille.

Mainosartikkeleissa julkaistavien kuvien tiedostokoko tulee olla mielellään vähintään 1 Mt, jotta kuvat näyttävät painettuna sanomalehtipaperille hyvältä. Jos kuva julkaistaan suhteellisen suurena, tiedostokoko kannattaa olla isompikin.

Jos taitatte mainosartikkelikokonaisuuden valmiiksi, siinä tulee olla oikeassa yläkulmassa ja vasemmassa alakulmassa sana MAINOS, jotta lukija erottaa sen journalistisesta sisällöstä.

24 h

Ota rohkeasti yhteyttä

Kiinnostaako sinua kuulla lisää siitä, miten voimme tukea sinun mainontasi tavoitteita?

Ole yhteydessä meidän asiantuntevaan tiimiimme soittamalla tai täyttämällä vieressä oleva yhteydenottolomake. Meille on tärkeää, että saat henkilökohtaista ja ammattitaitoista palvelua.

Älä jää miettimään, vaan kysy lisää jo tänään!

Mainosta­ja, kysy lisää

"*" näyttää pakolliset kentät

Markkinointilupa
Lähettämällä lomakkeen hyväksyn tietojeni tallentamisen ja käsittelyn tietosuojaselosteen* mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Tutustu asiakkaidemme kokemuksiin