Mainonta ei saa jäädä keittiön pöydälle.  Osta näkyvyyttä, joka liikkuu asiakkaasi mukana. 

”Kun lähdet kesäreissulle, mitä otat mukaan? Lompakon, avaimet ja puhelimen – siinä ne. Lehti voi jäädä keittiön pöydälle, mutta puhelin ei unohdu. Jos siis haluat näkyä siellä missä asiakkaasikin liikkuu, sinun täytyy näkyä digissä.” 

Myyntipäällikkö Tiina Inget-Luikku on niin omistautunut bannerimainonnan sanansaattaja, että myyntitiimissä hänet on jopa hymyssä suin nimetty yhden Hillan banneripaikan mukaisesti Tikkeri-Tiinaksi. Hän ei puhu digistä trendinä, vaan käytännöllisenä valintana, jonka kokeilemiselle kesä on kulta-aikaa. ”Kesälomalla ihmiset ovat tien päällä, mökillä ja rannalla laiturin nokassa. Mobiililaite on mukana koko ajan. Jos kampanjasi näkyy vain printissä, se jää helposti matkasta.” 

Digimainontaa ei tarvitse aikatauluttaa painopäivän mukaan 

Printtimainonta elää lehden rytmissä ja se ilmestyy silloin kun lehti ilmestyy. Digissä aikataulun määrää sen sijaan mainostaja itse. Kampanja voi näkyä juuri silloin, kun sille on tarvetta: maanantaiaamuna, koko kuukauden tai vaikka perjantaista sunnuntaihin, jos tarjouksesi on voimassa juuri silloin. 

Tiinan mukaan digimainonta on erityisesti pienille ja keskisuurille yrityksille mahdollisuus, jota ei kannata ohittaa. ”Usein ajatellaan, että digi on isoille yrityksille. Mutta tosiasiassa se tarjoaa juuri pienille tehokkaan ja joustavan kanavan. Voit käynnistää kampanjan nopeastikin, vaikka keskellä viikkoa. Digi toimii juuri silloin kun sinä haluat.” 

Joka vuosi siirtyy lukijoita printistä verkkoon. Oletko siellä heitä vastassa? 

”Meidän tilaajissamme tapahtuu jatkuva siirtymä digiin, joka vuosi 10–15 % ihmisistä siirtyy lukemaan paikallisuutisia verkosta. Jos yritys ei ole mukana siellä missä lukijat ovat, se jättää ison osan yleisöstään kokonaan kohtaamatta.” 

Tämä ei tarkoita, että printti olisi kuollut, päinvastoin se voi yhä tukea tehokkaasti kampanjaa. Tiina painottaakin oikeaa tärkeysjärjestystä: ”Minä myyn mainontaa digi edellä. En siksi että printti olisi huono, vaan siksi että digillä saat enemmän irti. Printti voi olla piste i:n päälle, mutta perusta rakennetaan digissä.” .

Digibanneri voi olla pieni, mutta se voi kertoa paljon. 

”Kun puhutaan mainonnasta, monella tulee mieleen isoja budjetteja ja vaikeita päätöksiä. Digissä kuitenkin jopa pieni banneri voi olla yllättävän voimakas. Se ei ole vain yksi kuva, vaan siihen voi rakentaa liikettä, vaihtuvia tuotteita, jopa pienen tarinan.” 

Hillan digibannerit voivat olla esimerkiksi slideshow-muotoisia, joissa kuvasisältö vaihtuu. Tämä mahdollistaa useamman viestin kertomisen yhdellä mainospaikalla ja samalla kiinnittää huomiota tehokkaammin. ”Liikkuvat tehosteet eivät ole pelkkää silmänruokaa, vaan ne todella lisäävät huomioarvoa ja muistettavuutta.” 

Nykyajan peittojakelu lähtee digistä 

”Ennen puhuttiin peittojakelusta, kun lehti jaettiin joka kotiin, mutta peittojakelut ovat nykyään harvinaisia.  Siksi puhun nykyään mieluummin digitaalisesta peittojakelusta: osta sinulle sopiva digipaketti, ja rakenna sen ympärille näkyvyyttä printissä ja ulkomainonnassa.” 

Näin yritys voi tavoittaa tehokkaasti eri tilanteissa olevat asiakkaat. Heidät, jotka lukevat lehteä aamukahvilla, mutta myös ne, jotka selaavat uutisia puhelimelta iltapäivän kahvitauolla. 

Valmiit kesäpaketit ovat helppo tapa aloittaa digimainonta 

Tiina on koonnut alle kolme banneripakettia, jotka sopivat erityisesti kesän markkinointiin. Oli kyseessä sitten kesätarjous, -tapahtuma tai uusi palvelu, näistä löydät sopivan näkyvyyden, joka todella kulkee asiakkaan mukana. 

Tikkeri 7 000 näyttöä  

Kesätarjoushinta 78,40 € +alv. (norm. hinta 112 € +alv.)
Ilmoitusvalmistus 38 € +alv. 

Miksi tikkeri? 

  • Loistava valinta kesätapahtuman näkyvään markkinointiin rajatulle ajalle. 
  • Avautuu verkkosivun eteen omana pienenä ikkunanaan, eli tätä ei voi olla huomaamatta! 
  • Toimii tehokkaasti, jos mainonnan aloitus on jäänyt viimetinkaan.

Pystyparaati 10 000 näyttöä  

Kesätarjoushinta 119 € +alv. (norm. hinta 170 € +alv.)
Ilmoitusvalmistus 75 € +alv. 

Miksi pystyparaati? 

  • Loistava paikka kesätarjousten mainontaan! 
  • Näkyvä ja tilava paikka, joka seuraa sivuston lukijaa uutisia selatessa. 
  • Mahdollisuus slideshow -toimintoon, eli helppo lisätä useampia tarjouksia/tuotteita samaan. 

Boksi 20 000 näyttöä  

Kesätarjoushinta 182 € +alv. (norm. hinta 260 € +alv.)
Ilmoitusvalmistus 38 € +alv. 

Miksi boksi? 

  • Boksi on näkyvä, mutta edullinen mainospaikka.
  • Tällä näyttömäärällä saat paikallismedioiden verkkosivulle näkyvyyttä useammaksi viikoksi.
24 h

Ota rohkeasti yhteyttä

Kiinnostaako sinua kuulla lisää siitä, miten voimme tukea sinun mainontasi tavoitteita?

Älä jää miettimään, vaan kysy lisää jo tänään!

Kysy lisää

Sari Kananen

Myyntipäällikkö

+358 50 3812 540

Tiina Inget-Luikku

Myyntipäällikkö

+358 40 5224 396

Sanna Kiiveri-Haverinen

Myyntipäällikkö

+358 50 4330 153

Nita Lahnalampi

Myyntipäällikkö

+358 40 9627 066

Martin Laikka

Myyntipäällikkö

+358 50 4659 979

Eliisa Lintula

Myyntipäällikkö

050 3223 849

Sami Lundström

Myyntipäällikkö

+358 50 4787 482

Anssi Mäkelä

Myyntipäällikkö

+358 50 5982 061

Kirsi Panula

Myyntipäällikkö

+358 40 1278 803

Kirsi Pinola

Myyntipäällikkö

+358 40 3515 684

Asko Sillanpää

Myyntipäällikkö

+358 50 591 3482

Miia Väisänen

Myyntipäällikkö

+358 50 4380 786

Mainosta­ja, kysy lisää

"*" näyttää pakolliset kentät

Markkinointilupa
Lähettämällä lomakkeen hyväksyn tietojeni tallentamisen ja käsittelyn tietosuojaselosteen* mukaisesti.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lue myös nämä