Hilla Groupin julkaisut tavoittavat 346 500 lukijaa viikoittain

Kansallisen mediatutkimuksen (KMT) mukaan Hilla Groupin julkaisut tavoittavat viikoittain yhteensä 346 500 lukijaa. Huomionarvoista on, että Hillan lukijat seuraavat useampaa kuin yhtä Hillan mediaa. Kaikkien Hillan julkaisujen yhteenlaskettu tavoittavuusluku on 600 000.
Markkinointipäällikkö Sanna Uusivirta kertoo tutkimuksen avaavan näkymiä siitä, millaisia lukijoita (sukupuoli, ikäluokka, asumismuoto jne.) eri mediamme tavoittavat, millä markkina-alueella he asuvat, heidän kiinnostuksen kohteistaan ja ostoaikeistaan. Tiedon perusteella voimme auttaa asiakkaitamme kohdentamaan markkinointiaan oikeisiin kanaviin. Kanaviin, jotka tavoittavat heidän asiakkaansa.

Maakuntalehdet Keskipohjanmaa ja Kainuun Sanomat ja niiden digitaaliset alustat tavoittavat omilla alueillaan kattavasti. Keskipohjanmaata lukee viikoittain 119 700 lukijaa ja Kainuun Sanomia 84 300 lukijaa. Kuluttajat valitsevat entistä useammin käyttöliittymäksi julkaisun digitaalisen version ja lukevat sitä mobiililaitteilla. Keskipohjanmaan digiä lukee 101 600 lukijaa ja Kainuun Sanomien digiä 68 4700.
Hillan kaikkien julkaisujen digitaaliset kanavat tavoittavat viikoittain yhteensä 211 500 lukijaa. Printtien tavoittavuudet ovat edelleen korkeat ja niiden lukeminen on keskittynyttä. Hillan painettuja julkaisuja lukee 249 300 lukijaa viikoittain. Erityisesti paikallis- ja kaupunkilehtien lukijat lukevat printtiä, mutta niidenkin digitaalisten kanavien käyttö on merkittävää.
- Tavoittavuutemme digikanavissa kasvaa nopeasti. Emme kuitenkaan tavoittele mitä tahansa kasvua, millä hinnalla hyvänsä, vaan meille tärkeää on tavoittaa juuri omien alueidemme lukijat. Keskitymme sellaiseen journalismiin, joka palvelee ja koukuttaa ydinalueillamme. Tässä on selvästi onnistuttu, sanoo Hillan julkaisujen sisältöjohtaja Inka Partanen.
Digitaaliset kanavat tavoittavat erityisesti nuoremmat ikäryhmät. Lähes puolet Hillan digilukijoista on alle 44-vuotiaita, kun printtilukijoissa heidän osuutensa on 21 %. Kuusi lukijaa kymmenestä saa Hillan julkaisuista tietoa ostopaikan valintaan ja oston tueksi sekä ideoita lähteä ulos syömään, ostoksille, tapahtumiin jne.
Lukijoiden suhtautuminen mainontaan on myönteisintä, kun se nähdään kaupunkilehdissä tai paikallislehdissä. Lehdissä mainokset koetaan osaksi haluttua sisältöä. Paikallisten tapahtumien ja asioiden tiedonsaantikanavana paikalliset mediat ovat verrattomia.

Uutismediassa mainostaminen mahdollistaa mainonnan näkymisen luotettavassa kanavassa, jossa mainokset ovat osa haluttua sisältöä. Lukijoistamme 153 000 on sitä mieltä, että mediamme sisältävät kiinnostavia mainoksia. Paikallis- ja kaupunkilehtiemme luomukohdennus omalle toiminta-alueelle tuo lisäarvoa mainostajalle. Kolme neljästä lukijasta arvostaa medioidemme tarjoamaa paikallisten toimijoiden mainontaa heille sopivassa ympäristössä. Kysy lisää omalta mediamyyjältäsi.
Kansallisen mediatutkimuksen tilaajana on MediaAuditFinland ja sen toteuttaa Kantar Media Finland. Tutkimuksesta saadaan valtakunnallisesti julkaisujen valuuttana käytetyn lukijamäärän lisäksi tietoa lukijarakenteesta, yleistä tietoa median käytöstä, vastaajien ostoaikeista ja kiinnostuksen kohteista.