Hopea Palvelut Oy:n kumppanuus Hilla Groupin kanssa ja yhdessä luotu monikanavainen markkinointistrategia ovat vauhdittaneet yrityksen kasvua ja tunnettuutta Tornion alueella. Lue, millä välineillä tavoitimme haluttuja mainonnan kohderyhmiä printti- ja digikanavissa ja miten tehokasta ja kätevää yhden luukun -periaate on Hopea Palvelut Oy:lle ollut.
Hopea Palvelut Oy on osa Karungin Palvelukoti ry:tä, jolla on pitkä historia Torniossa vanhuspalvelujen tuottajana ja kehittäjänä. Hopea Palvelut Oy:n palvelutuottajat lounaskahvila Meän Hovi ja Hopeahoiva tarjoavat Tornion alueella monipuolisia ruokapalveluja sekä laadukkaita hoivapalveluja: koti-, tuki- ja siivouspalveluja kaiken ikäisille. Kuluvana syksynä Hopeahoivan palveluvalikoimaan on lisätty myös yksilöllisiä terveydenhoitopalveluja.
Hopea Palvelut Oy tunnisti haasteekseen, että moni paikallinen piti seniorivuokratalossa sijaitsevaa lounaskahvilaa talon omana ruokalana – ei yleisenä lounasravintolana. Tätä mielikuvaa haluttiin lähteä muuttamaan sekä lisäämään yrityksen muiden palveluiden tunnettuutta sen rinnalla. Kohderyhmiksi määriteltiin erityisesti Tornion ja Haaparannan alueella asuvat kuluttajat, jotka syövät työpäivän aikana keskustan lounasravintolassa sekä ikäihmiset kotiinkuljetusten osalta. Yrityksen hoivapalveluiden kohderyhmät löytyvät Tornion ja sen ympärillä olevan Meri-Lapin alueelta.
Yhden luukun -periaate toimii
Hopea Palvelut Oy on tehnyt keväästä 2022 lähtien tiivistä yhteistyötä Hilla Groupiin kuuluvan Kotikulmilta-lehden kanssa. Hopea Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Anne Kohonen kertoo, että säännöllistä ja suunnitelmallista markkinointia ei ole sitä ennen juurikaan ollut.
- Heti alusta lähtien yhteisenä strategianamme oli lähteä rakentamaan yrityksen tunnettuutta askel askeleelta ja toiminto tai toimiala kerrallaan, kertoo Kotikulmilta-lehden myyntipäällikkö Anne Vanninen.
Puolessatoista vuodessa Hopea Palvelut Oy ja Hilla Group ovat pystyneet yhdessä rakentamaan yritykselle näyttävän kasvutarinan, jonka perustana toimii yhdessä laadittu markkinointistrategia. Toimenpiteet nojautuvat monikanavaiseen näkyvyyteen ja säännöllisyyteen. Tavoitteena on haukata monta kertaa päivässä lukijan huomio yrityksen palvelutarjontaan. Taktisiksi välineiksi on valikoitu viikoittainen printti- ja digimainonta sekä ajankohtaiset sisältömarkkinointiartikkelit. Yhden luukun -periaate toimii Hilla Groupilla hyvin.
Lounasravintolapalveluiden nopeaan muistutusmainontaan printti- ja digimainonta sopivat erinomaisesti. Tänä vuonna aloitetun sisältömarkkinoinnin Kohonen ajattelee taas sopivan hoivapalveluiden tunnettuuden kasvattamiseen erittäin hyvin. Artikkeleissa on helppo kertoa palveluista juuri niitä asioita, mitkä katsoo kulloinkin ajankohtaisiksi ja tärkeiksi. Hän kiittelee Hilla Groupilta saamaansa asiantuntevaa palvelua.
- Yhteistyö Vannisen Annen ja Hilla Groupin sisällöntuottajan kanssa on sujunut vaivattomasti. On helppoa, kun Anne pitää huolen aikatauluista myös minun puolestani, kertoo Kohonen yhteistyöstä.
- Hilla Groupin myyntipäällikkö Anne Vanninen on koordinoinut käytännössä alusta loppuun jokaisen sisältömarkkinointiartikkelimme. Olemme sopineet yhdessä artikkelin ajankohdan, ja Anne on ideoinut siihen sisällön. Hilla Groupin sisällöntuottaja on sitten rakentanut mainosartikkelin teksteineen ja kuvineen Annen määrittelemän aiheen ympärille. On kätevää, kun tuottaja on pystynyt kuvaamaan jutun samalla käynnillä haastattelun yhteydessä.
Sisältömarkkinointiartikkelit on julkaistu Kotikulmilta-lehdissä sekä lehden verkkopalvelussa toimituksellisen sisällön rinnalla. Lehden verkkosivuilla julkaistut natiiviartikkelit tavoittavat helposti suuren yleisön, sillä Google löytää hyvin tehdyn artikkelin vielä pitkänkin ajan päästä. Niistä tulee helposti lehden luetuinta sisältöä, jos lukijat kokevat, että sisältö on hyödyllistä tai kiinnostavaa, muistuttaa Anne Vanninen Hilla Groupilta.
Sisältömarkkinointistrategia on ohjannut oikeaan suuntaan
Strateginen lähestymistapa ja mainonnan säännöllisyys ovat selkeästi auttaneet Hopea Palvelut Oy:tä luomaan palveluillensa tunnettuutta ja kysyntää Torniossa.
Lounaskahvilan asiakasmäärät ovat nousseet nyt lähes koronaa edeltävälle tasolle.
- Kävijämäärään tuli selkeä nousu, oikea piikki. Meidän kokkimme olivat melkein hätää kärsimässä, kun ruoka meinasi loppua kesken, nauraa Kohonen muistellessaan yhtä loppukesän päivää lounaskahvilassa.
Myös hoivapalveluiden tunnettuus on parantunut merkittävästi alueella. Varsinkin siivouspalvelut ovat herättäneet uudenlaista kiinnostusta sekä kotitalouksien että yritysten puolelta.
- Yhteistyö Hopea Palvelut Oy:n kanssa on sujunut äärimmäisen hyvin. Olen iloinen, että Kohosen Anne on luottanut minuun ja yhdessä tekemiseemme. Se alkaa nyt kantaa hedelmää, kiittelee Vanninen.
- Ensi vuodeksi on myös uudenlaisia suunnitelmia seuraavaa steppiä varten. Olen esitellyt nyt muun muassa Strosslen alustan mahdollisuuksia sisältömarkkinoinnissa.
Edistä oman tuotteesi tai palvelusi tunnettuutta.
Kysy lisää mediamyyjältäsi. Katso yhteystiedot täältä.