Mainostajia on jo pitkään kuohuttanut ajatus kolmannen osapuolen evästeiden poistumisesta. Miksi kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen pitäisi kiinnostaa meitä kaikkia ja mitä ne evästeet ovat?
Evästeet ovat pieniä tiedostoja, jotka tallentuvat tietokoneelle tai mobiililaitteelle verkkosivustolla vierailun yhteydessä. Ensimmäisen osapuolen evästeet ovat evästeitä, jotka asettaa suoraan se verkkosivusto, jolla käyttäjä vierailee. Nämä evästeet ovat yleensä tarpeellisia sivuston toiminnan kannalta, kuten käyttäjän istunnon hallintaan tai käyttäjäasetusten tallentamiseen.
Kolmannen osapuolen evästeet asettaa sivuston ulkopuolinen taho, kuten mainostaja. Näitä evästeitä käytetään yleensä mainosten kohdentamiseen tai kävijäseurantaan. Esimerkiksi sosiaalinen media voi käyttää kolmannen osapuolen evästeitä seuratakseen käyttäjän selailua useilla eri verkkosivustoilla ja näyttääkseen sitten kohdennettuja mainoksia käyttäjälle omalla alustalla. Käyttäjä voi halutessaan estää evästeiden käytön selaimen asetuksista, ja tulevaisuudessa kolmannen osapuolen evästeet poistuvat kokonaan.
Kolmannen osapuolen evästeiden poistumisen myötä mainonnan kohdentaminen ei ole enää mahdollista sosiaalisessa mediassa samalla tavalla. Monien kuluttajien mielestä tämä on hyvä asia, mutta mainostajan näkökulmasta uudelleenmarkkinointi sivukävijöille vaikeutuu. 70 % verkkosivukäyttäjistä odottaa kuitenkin personoitua käyttäjäkokemusta käyttäessään verkkopalveluja.
Lehtien verkkosivulla kävijät ovat lähtökohtaisesti kiinnostuneita nimenomaan alueella tarjottavista palveluista.
Hillan julkaisujen etuna on mainonnan kohdentuminen ilman kolmannen osapuolen evästeitä. Vuosikymmenten saatossa olemme ansainneet paikkamme kunkin paikkakunnan päämediana, joka tavalla tai toisella tavoittaa melkein kaikki alueen asukkaat tai alueella vierailevat ihmiset. Digitaaliset mediamme tavoittavat jo nyt 1,2 miljoonaa sivulatausta viikoittain – ja määrä kasvaa vakaasti. Liiketoimintamme lähtökohtana on uniikki, paikallinen sisältö, jota omat toimittajamme tuottavat. Tekemisen malli on muuttunut printti edellä tekemisestä digi edellä -tekemiseen. Niinpä uutiset ovat nopeasti saatavilla viikon jokaisena päivänä, ei vain painetun lehden ilmestymispäivänä.
Koko Hilla Groupin kattava yhtenäinen, yhteisin säännöin ja yhteisin mainosmuodoin toimiva verkosto tarjoaa asiakkaallemme vertaansa vailla olevan alueellisen luomukohdentamisen. Meistä ollaan luonnollisella tavalla kiinnostuneita, eikä sivuillemme ajauduta sattumanvaraisesti. Sisältömme pysäyttävät lukemaan.
Tarjoamme painetun lehden lisäksi digitaalista näkyvyyttä verkkosivuillamme sekä ulkomainostauluissa. Monikanavainen mainoskampanja tavoittaa samoja asiakkaita monta kertaa viikossa tai päivässä, ilman kolmannen osapuolen evästeitä. Toisto taas saa mainoksen jäämään potentiaalisen asiakkaan mieleen ja vauhdittaa ostopäätöstä.
Mainostaessaan bannerilla paikallismedian digitaalisessa uutisympäristössä yritys on jo valmiiksi sellaisella markkinointialustalla, jolla kävijät ovat lähtökohtaisesti kiinnostuneita nimenomaan alueella tarjottavista palveluista. Yrittäjän markkinointi on näin paremmin kohdennettua, eivätkä eurot kulu turhaan ”sohimiseen” nettimarkkinoinnissa. Paikallisesti toimivan paikallismedian ja siellä olevan tutun myyjän kanssa asiointi on helppoa.
Hilla Groupin vahvuus digimainonnan alustana on sen lehtibrändien tunnettuus ja luotettavuus. Pitkät perinteet omaavat maakunta-, paikallis- ja kaupunkilehtemme koetaan puolueettomina ja totuudenmukaisina, joten myös niiden verkkosivuilla olevaan mainontaan suhtaudutaan luottavaisesti.
Kysy lisää Hilla Groupin alla olevalla lomakkeella
Ota yhteyttä
Yhteydenotot mediamyyntiin sähköpostitse joka arkipäivä klo 8–16 myynti@hillagroup.fi
Mainostaja, kysy lisää
"*" näyttää pakolliset kentät