Tehdäänkö teillä somessa sisältöjä vai mainoksia?

Yrityksen somessa olon syvimmän tarkoituksen voi jakaa kahteen kategoriaan. On niitä, joille some toimii mainosten alustana ja niitä jotka tekevät someen erilaisia sisältöjä kuten videoita ja blogikirjoituksia. Mutta eikö kaikki someen tuutattava materiaali ole loppujen lopuksi samanlaista?
Ei aivan. Omaksi somestrategiakseen voi nimittäin valita jommankumman lähestymistavan tai jos oikein hurjaksi heittäytyy, niin sekoituksen molemmista.
Mutta miten somemainonta ja sisältöjen tuottaminen someen eroavat toisistaan?
20% mainoksia 80% sisältöjä
Jos tavoitteenasi on kerryttää aktiivinen ja sitoutunut someyleisö, joka on valmista kauraa ostamaan tuotteesi, kun aika on oikea, niin mainoksien ja sisältöjen suhteen tulisi olla 20/80. Eli 20% mainoksia ja 80% sisältöjä.
Mitä tämä tarkoittaa sitten käytännössä? Lue koko blogi Creamedian sivulta.
——————————
Mainostoimisto Creamedia on osa KPK Medioita.
Haluatko miettiä tarkemmin, miten yrityksesi somenäkyvyys kannattaa hoitaa? Creamedian markkinointipalvelun asiakkaana, voimme miettiä yhdessä millaisella mainonnan ja sisältöjen suhteella yrityksesi löytää parhaimmat tavat palvella asiakkaitaan.
Kysy lisää: