Markkinointia A:sta Ö:hön – Creamediasta

Creamediassa ollaan aina valmiina luotsaamaan yrityksiä eteenpäin markkinoinnin aallokoissa.
- Save Our Sales ‑kutsun kuullessamme ryhdymme tuumasta toimeen. Me kaikki olemme täällä asiakkaita varten, valmiina ideoimaan ja etsimään parhaat mahdolliset markkinoinnin ratkaisut – yrityksen koosta tai kohderyhmästä riippumatta, asiakkuuspäällikkö Susanna Kaukoniemi aloittaa.
Creamediassa työskentelee 13 alansa asiantuntijaa, joiden tehtävänä on huolehtia siitä, että asiakkaiden markkinointitoimenpiteet suunnitellaan ammattimaisesti – intohimoa unohtamatta.
- Olemme riittävän suuri toimisto, jolloin pystymme tarjoamaan kattavia ja monipuolisia markkinoinnin palveluita. Toisaalta taas olemme riittävän pieni, jolloin tieto ja uudet taidot tiimissämme siirtyvät nopeasti käytännön toteutuksiin. Meille on erityisen tärkeää olla nimenomaan kumppani isolla K:lla, jonka puoleen on helppo kääntyä tilanteessa kuin tilanteessa. Onnistumisestamme kielii se, että asiakaskuntamme on laaja aina paikallisista toimijoista pitkään alallaan toimineisiin suuryrityksiin, Creamedialaiset toteavat.
Erityisesti viimeisen vuoden aikana on tapahtunut valtava digiloikka ja esimerkiksi videoiden kulutus on kasvanut räjähdysmäisesti.
- Olemmekin panostaneet viime aikoina videotuotannon osaamiseen palkkaamalla alan ammattilaisia joukkoomme. Myös 3D-animaatiovideot ovat tulleet jäädäkseen, eikä ihme, sillä 3D:n avulla esimerkiksi vasta paperilla olevan asuintalon voi esitellä visuaalisesti ja elävästi kodin ostajille, kuvailee Susanna Kaukoniemi.
Verkkosivusto on tänä päivänä yrityksen käyntikortti. Tiedonhaku on keskittynyt entistä enemmän verkkoon ja verkkosivujen toimivuuteen, nopeuteen ja sisältöön kannattaakin panostaa sanoo Kaukoniemi.
- Ei ole se ja sama, mitä yrityksen verkkosivustolla on. Omat blogit esimerkiksi ovat tärkeä keino välittää yrityksen tärkeitä viestejä eteenpäin ja tuoda esiin yrityksen hyötyjä ja osaamista omille kohderyhmille. Olemme mielellämme apuna myös sisällöntuotannossa, kuten blogiartikkelien, kuvien ja muun sisällön tuotannossa yritysten verkkosivuille – avaimet käteen ‑periaatteella tietysti, kertoo Kaukoniemi.
Creamedian kattavasta palveluvalikosta löytyvät myös yritysilmeen tekeminen sekä logo- ja pakkaussuunnittelun palvelut.
- Tämän päivän kuluttajat ostavat tuotteen lisäksi mielikuvia. Pakkaussuunnittelussa on tärkeää ottaa huomioon pakkauksen haluttavuus, houkuttelevuus ja erottuvuus kaupan hyllyssä. Kaupan hyllytilan asettamien rajoitusten lisäksi tulee ymmärtää myös logistiikan asettamat vaatimukset sekä erilaisten ratkaisujen tuotantokustannukset. Olemme toteuttaneet vuosien varrella asiakkaillemme satoja pakkauksia kertoo puolestaan Creamedialla mm. pakkaussuunnittelusta vastaava Art Director Mats Aurén.
Creamediassa pystytään tarjoamaan kaikki markkinoinnin palvelut sujuvasti saman katon alta.
- Esimerkiksi markkinointipalveluasiakkaamme saavat meiltä kokonaisvaltaista palvelua ja pystymmekin toimimaan yrityksen ulkoistettuna markkinointipäällikkönä.
Tänä päivänä kukaan ei pysty hallitsemaan koko markkinoinnin kenttää yksinään. Palvelumme etuna onkin juuri se, että voimme valjastaa kaiken meillä olevan osaamisen asiakkaidemme käyttöön kulloisenkin tarpeen mukaisesti, vinkkaa asiakkuuspäällikkö Minna Furu.
Creamedialaiset painottavat, että kaikkiin yrityksen markkinointiratkaisuihin tulisi suhtautua investointina, ei kuluna. Markkinoinnin tehtävänä on aina ensisijaisesti tuottaa positiivista kassavirtaa.
- Työn parhaita puolia ovat ehdottomasti idearikas ja yhteen hiileen puhaltava työyhteisö, jota ei olisi ilman asiakkaitamme ja monipuolisia projekteja, joissa saamme olla mukana. Onpa kyseessä vasta kaukaa kajastava markkinoinnin horisontti tai täysillä päällä jylläävä ratkaisematon markkinoinnillinen ongelma, niin ethän epäröi olla yhteydessä. Me olemme täällä juuri sinua varten!, päättää Kaukoniemi.
Tämän päivän markkinointi vaatii monen eri osa-alueen hallintaa, kattavaa osaamista ja nopeasti muuttuvissa tilanteissa ajan hermoilla pysymistä.

”Pakkaussuunnittelussa on tärkeää ottaa huomioon pakkauksen haluttavuus, houkuttelevuus ja erottuvuus kaupan hyllyssä. Kaupan hyllytilan asettamien rajoitusten lisäksi tulee ymmärtää myös logistiikan asettamat vaatimukset sekä erilaisten ratkaisujen tuotantokustannukset.” Mats Aurén, AD
Tämä kirjoitus on julkaistu alunperin KPK Yhtiöt asiakaslehdessä »